Hlavní obsah

OBRAZEM: Luxus na kolejích v Česku

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

CERHENICE

České dráhy v posledních měsících testují dvě soupravy vysokorychlostních vlaků Pendolino řady 680 od italského výrobce Alstom Ferrovia. Novináři a hosté se mohli v nových vlacích svézt na zkušebním okruhu v Cerhenicích. V létě se pak soupravy objeví ve zkušebním provozu s cestujícími na trase Praha - Brno - Břeclav.

Foto: z archivu rodiny Karla Součka

Jiří Kolář

Článek

Od února České dráhy (ČD) čekají každý měsíc příjezd dalšího Pendolina. Celkem mají České dráhy za sedm souprav zaplatit 4,5 miliardy korun. Otázkou zůstává, kolik svezení novými vlaky bude stát. "Ještě jsme se nerozhodli, jestli pro ně stanovit stejné jízdné jako ve vlacích EuroCity, nebo k tomu ještě přidat nějaký příplatek za luxus," řekl před časem generální ředitel Českých drah Petr Kousal.

Rychlíkem vás ČD do Brna dopraví za 3 hodiny a 36 minut za 130 korun. Autobusem vám cesta trvá 2 hodiny a 30 minut, ceny se pohybují od 130 do 200 korun. Novým rychlovlakem má cesta trvat méně než 2 hodiny a 30 minut.

ANKETA: Kolik by jste byli ochotni zaplatit za cestu rychlovlakem z Praha do Brna? Hlasujte v anketě na konci článku.

:. První soupravu z loňského června doplnil tento měsíc další rychlovlak. Foto PRÁVO/Dorian Hanuš

:. Luxus Pendolin si budou moci cestující užívat na trati Praha - Brno, na které chtějí České dráhy výrazně zvednout počet cestujících. O ty však musí bojovat s autobusovými dopravci. ČD slibuje zkrácení doby jízdy například z Prahy do Ústí nad Labem na asi jednu hodinu, do Brna se zkrátí na méně než 2 a půl hodiny. Foto PRÁVO/Dorian Hanuš

:. Podle nového jízdního řádu, který vstoupí v platnost v polovině prosince, bude v ostrém provozu všech sedm Pendolin. Ta budou jezdit na linkách mezi Drážďany a Vídní nebo do Bratislavy. Cesta z Prahy do Vídně má trvat přibližně 3 a půl hodiny. Foto PRÁVO/Dorian Hanuš

Technické parametry:
Řazení vlakové soupravy: 7 vozů řazených v pevné sestavě
2 vozy 1. třídy, 1 vůz s místy 2. třídy a bufetem,
4 vozy 2. třídy
Trolejové napětí: 3 kVdc, 25 kVac 50 Hz, 15 kVac 16 2/3 Hz
Rozchod: 1 435 mm
Naklápěcí systém: hydraulický
Konstrukce skeletu: hliníková
Maximální rychlost: 230 km/h
Celková délka: 184,4 m
Délka vozů (hlavový / vložený): 27,65 / 25,9 m
Šířka skeletu: 2,80 m
Váha soupravy ve stavu připravenosti: 385 t
Celková kapacita míst: 331 + 2 místa pro vozíčkáře
Výkon: 4 000 kW
Maximální tažná síla: 200 kN
Počáteční zrychlení: 0,41 m/s 2
Zdroj: ČD

Anketa

Kolik by jste byli ochotni zaplatit za jízdu z Prahy do Brna novým rychlovlakem?
do 130 Kč
24,8 %
od 130 do 160 Kč
46,8 %
od 160 do 200 Kč
18,4 %
nad 200 Kč
10 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 1461 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám