Hlavní obsah

Nestůjte na eskalátorech pouze vpravo, vyzývá dopravní podnik Pražany

Novinky, mak
Praha

Většina stojí na eskalátorech vpravo a vlevo zůstává ulička pro ty, kteří spěchají. Taková je běžná situace na pojízdných schodech v pražském metru. Zatímco disciplinovanost a ohleduplnost cestujících si pochvalují i cizinci, dopravní podnik nově poukazuje na nesouměrné opotřebení eskalátorů. Cestující proto vyzývá pro stání na obou stranách.

Nestůjte na eskalátorech pouze vpravo, dochází k jejich poškození. Nově radí dopravní podnikVideo: Novinky

 
Článek

Stání na eskalátorech vpravo je sice nepsané, přesto zažité pravidlo. Je všeobecně vnímané jako výraz slušnosti a ohleduplnosti k ostatním, kteří spěchají. To chce nyní dopravce změnit.

Přestože před šesti lety pražský dopravní podnik přišel s doporučením stát vpravo a nechat uličku pro ty uspěchanější, což jasně znázorňovaly i informační samolepky, dnes od tohoto nápadu ustupuje. Podle něj cestující stojící jen na jedné straně způsobují velkou technickou zátěž.

„Jde o jednostranně vytahaný tažný řetěz, opotřebované dráhy, řetězy, ložiska, asymetrické namáhání celé konstrukce. Doposud se speciální finanční vyhodnocení těchto škod neprovádělo,“ jmenuje hlavní problémy mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.

Schody se tím pronášejí, eskalátory opravujeme tak jednou za pět let, kdy se vše mění
Viktor Chytil, technik pražského dopravního podniku

Tato slova potvrzují i technici. Velké množství cestujících, kteří stojí napravo a výrazně méně lidí stojících vlevo způsobuje nerovnoměrné zatížení a tím pádem i větší opotřebení celé soustavy pohyblivého schodiště.

„Schody se tím pronášejí, eskalátory opravujeme tak jednou za pět let, kdy se vše mění. Hřídel, motor, řetězy, dráhy,“ přibližuje náročnost oprav technik pražského dopravního podniku Viktor Chytil.

Související téma:

Vedení podniku v současné době zjišťuje náklady na opravy a vyhodnocuje, jak situaci dále řešit. Další kampaň s jasnými pokyny však prozatím neplánuje. Podle dopravců by nová pravidla mohla pomoci také ve zkrácení front, které se tvoří před eskalátory, kdy většina lidí čeká na místo v pravé straně, aby nebránila volnému průchodu.

Reklama

Výběr článků

Načítám