Hlavní obsah

Muž, který může k penězům z kauzy Promopro, byl kdysi Vondrův podřízený

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha
Aktualizováno

Libor Veverka, který disponuje právy k rakouským účtům, na nichž přistály peníze vyplacené firmě Promopro během českého předsednictví EU, pracoval v minulosti pro Alexandra Vondru. Uvedl to server Euro.cz.

Foto: Milan Malíček, Právo

Ministr obrany Alexandr Vondra (ODS)

Článek

Veverka byl Vondrův podřízený v letech 2001 a 2002 v době, kdy nynější ministr obrany byl vládním zmocněncem pro summit NATO. Serveru to potvrdil mluvčí ministerstva zahraničí Vít Kolář.

"Pan Libor Veverka byl zaměstnán na ministerstvu zahraničních věcí od 30. srpna 2001 do 31. prosince 2002 v odboru Kanceláře summitu NATO, kde v souvislosti s přípravou summitu NATO zajišťoval koordinaci nad procesy v oblasti výpočetní a komunikační techniky s odpovědností za neodstranitelné škody mezinárodního dosahu,“ řekl Kolář.

Vondra tvrdí, že Veverku nezná, na organizaci summitu prý pracovala stovka lidí a on si všechny nepamatuje.

Sám Veverka na informaci reagoval tím, že se s Vondrou nestýká, ke své práci na summitu se nevyjádřil.

Ministr nyní čelí tlakům v koalici, aby rezignoval, ale ODS se za něj postavila.

Stát firmě Promopro vyplatil za služby při evropském předsednictví bezmála půl miliardy korun. Z toho podle zjištění finančního analytického útvaru ministerstva financí 135 miliónů korun skončilo na rakouských kontech.  [celá zpráva]

Dispoziční práva ke všem účtům, kam peníze přišly, má obchodní partner šéfa Promopro Jaroslava Veselého Libor Veverka. Podle šetření ministerstva financí je jasné, že muži jsou spolu propojeni. Veverka to ale pro euro.cz popřel. "Nebyl žádný vztah s panem Veselým ohledně této transakce," uvedl Veverka.  Podle něj Veselý nevěděl, že má přístup k účtům, na něž peníze ze zakázky přišly.

Zakázka na audiovizuální zajištění akcí během českého předsednictví byla předražená. Promopro ji získalo s argumentem, že žádná jiná firma akce tohoto rozsahu po audiovizuální stránce zorganizovat neumí.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám