Hlavní obsah

Lidé vykupují šicí stroje a domácí pekárny

Praha

Přestože se říká co Čech, to muzikant, kvůli vyhlášené karanténě se brzy začne říkat co Čech, to švadlena. Vzhledem k nedostatku roušek na trhu si je začalo celé Česko šít doma. Obchodníci hlásí enormní nákupy právě šicích strojů nebo domácích pekáren.

Foto: Milan Malíček, Právo

Lidé ve velkém vykupují šicí stroje.

Článek

Mnoho lidí zůstává doma v karanténě nebo pracují z domova a po práci kvůli nařízení vlády nikam za zábavou nebo sportem nemohou. Řada z nich proto tráví čas nakupováním na internetu. Podle internetových obchodníků lidé v uplynulých dnech doslova zahltili e-shopy s objednávkami na nejrůznější zboží.

Jak se zabavit

Zákazníci ve větší míře pořizují nejrůznější sportovní vybavení, e-shopy hlásí  nárůst více než 200 procent. Nejvíce lidé kupují elektrokola, koloběžky, běžecké pásy a také cyklistické trenažery.

SPECIÁL: COVID-19 | Vše o nákaze, rady a tipy, jaké jsou příznaky

Koronavirus

Nesportovci se vrhli na knihy, ať už papírové, nebo elektronické. Zájem o ně vzrostl o 95 procent. Hry a herní konzole, stavebnice a deskové hry narostly více než trojnásobně.

Zajímavě pak narostly i prodeje šicích strojů (o 301 procent), čističky vzduchu, domácí pekárny a mrazáky pak vykázaly shodně nárůsty více než 700 procent.

„Nedokážu si představit být takhle dlouho doma, takže jsem se rozhodla využít čas pro svůj koníček a budu šít,“ řekla Novinkám paní Martina z Prahy s tím, že kromě roušek si zkusí „spíchnout“ i sukni na léto.

Vláda má prý zajištěny další miliony roušek a respirátorů. Ale opět v Číně

Koronavirus

Historicky nejsilnější týden hlásí prodejci drogistického zboží a potřeb pro psy a kočky. „Mám dvě kočky, při vyhlášení karantény jsem udělala okamžitě nákup přímo pro ně,“ svěřila se paní Barbora z Olomouce.

Lidé také přes e-shopy více objednávají pleny, dětské výživy, prostředky na praní nebo dezinfekci.

Práce z domova

„Změny v nákupních zvyklostech jsou znatelné, vytížení e-shopu a našich provozů můžeme přirovnat k hlavní sezoně v listopadu a prosinci. Na vzniklou situaci se snažíme pružně reagovat, průběžně posilujeme personál a neustále doplňujeme skladovou zásobu. Mezi nejžádanější patří vybavení pro práci z domova. Prodeje notebooků a monitorů stouply meziročně o více než 100 procent, tiskáren, počítačových komponent a příslušenství o více než 60 procent, kancelářských potřeb o 78 procent,“ říká obchodní ředitel Alza.cz Petr Bena.

Reklama

Výběr článků

Načítám