Hlavní obsah

Dvě auta, dvě trasy. Je to rychlejší tunelem Blanka, nebo po magistrále?

V ostrém provozu v ranní špičce jsme ve středu otestovali tunel Blanka, jehož hlavním cílem je ulevit pražské dopravě. Na dvě auta jsme nainstalovali GoPro kamery a oba šoféry vyslali dvěma různými směry - tunelem Blanka a přes magistrálu, přičemž cíl obou cest byl stejný. Jaká trasa vyšla lépe a rychleji, se podívejte ve srovnávacím videu.

Dvě auta, dvě trasy. Je to rychlejší tunelem Blanka, nebo po magistrále?

Jak si vede nově otevřený tunelový komplex Blanka pět dní po uvedení do provozu? Splnil se hlavní a dlouho očekávaný cíl, a to ulehčení pražské dopravě? Otestovali jsme cestu centrem z Holešoviček na Anděl v ranní špičce, přičemž jedna z tras vedla spodní cestou, tedy tunelem Blanka a Strahovským tunelem. Druhá horní cestou přes Argentinskou, magistrálu, Žitnou, Resslovu a Jiráskův most.

Oba automobily vyjely na testovací jízdu ze stejného bodu shodně v osm hodin ráno. Zatímco spodní cesta tunelem trvala 14 minut 22 sekund, cesta magistrálou byla o čtyři minuty pět sekund delší. Svůj účel tedy Blanka pravděpodobně splnila, ulehčila pozemní dopravě, i když z celkového hlediska ji příliš neurychlila.

Kam se lze po Praze dostat tunelem Blanka

Video: Novinky

Šestikilometrový tunel byl zprovozněn po osmi letech budování a se čtyřletým zpožděním v sobotu 19. září. Stavba Blanky stála hlavní město i s napojením na Strahovský tunel 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard víc, než bylo původně plánováno.

Hlavním cílem vybudovaného komplexu je ulehčení dopravě v Praze. Tunelem by mělo denně projet na 80 000 aut, město však odhaduje, že v prvních týdnech po zprovoznění to bude kolem 50 000 vozů.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků