Hlavní obsah

ČT začala bojovat za 3 procenta reklamy

– PRAHA
Novinky, Jana Perglerová

Česká televize začala tvrdě usilovat o to, aby jí bylo zvýšeno procento denní reklamy z dosavadního jednoho na tři. Návrh má ještě na dubnové schůzi projednat Sněmovna. Pokud ke zvýšení dojde, nebude ČT žádat o možnost přerušovat pořady reklamou a rozloží inzertní šoty do celého dne.

Foto: archiv městského úřadu

Budova v centru Masarykova náměstí se stane novým sídelním objektem městského úřadu

Článek

"Diváci by viděli reklamu v časech mimo prime time," řekl na tiskové konferenci prozatímní generální ředitel ČT Petr Klimeš. Klimeš chce zachovat určitou výši reklamy ve veřejnoprávní televize i v budoucnu, nepodporoval by názor ČT bez reklamy. "Jednak je reklama kritériem výkonnosti ČT a jednak má občan právo na komerční informace sdělované veřejnoprávními médii. Jeden španělský občan vyhrál nedávno kvůli tomuto právu evropský soud ve Štrasburku," podotkl Klimeš.

Klimeš argumentoval zvýšení reklamy mj. faktem, že ČT rostla letos v 1. čtvrtletí v porovnání s loňským rokem sledovanost, ale klesly jí příjmy z reklamy. Příjem z inzerce činil za 1. čtvrtletí 235 miliónů Kč, "Ztráta je proti plánu 74 miliónů Kč, ale my ji doženeme šetřením a úsporami do konce roku," oznámil Klimeš. Kdyby se ztráta nekompenzovala, došlo by k propadu dosud vyrovnaného rozpočtu pro letošní rok, za což by Rada ČT Klimeše, pokud zůstane ve funkci ředitele, potrestala.

Klimeš: navýšení reklamy zvedne i kontrolu

Šéf společnosti Arbomédia Michael Richter odmítl, že by propad reklamy, tedy to, že televize nenaplnila ani stanovené jedno procento, zavinila neprofesionální práce jeho firmy, která pro ČT reklamní čas nakupuje. Za příčiny poklesu příjmů ČT z reklamy označil Klimeš tři důvody. Za prvé celkové sedmiprocentní snížení výdajů inzerentů na TV reklamu, za druhé monopolizaci na trhu televizní reklamy, čímž mínil obchodní politiku Novy a Primy a za třetí špatnou regulaci daná zákonem. Tím mínil, že ČT má ze zákona od roku 1995 pouze ono jedno procento, předtím měla tři procenta.

"Česká domácnost vydá ročně 1586 Kč na komerční televize,což je 132 Kč měsíčně. Občané je zaplatí za zboží, v jehož ceně je reklama vysílaná na komerčních televizích zakalkulována," argumentoval Klimeš. Za ČT zaplatí podle Klimeše 1145 Kč ročně, což je 95 Kč měsíčně, ovšem kromě koncesionářského poplatku.

"Zvýšení procenta reklamy by mimo jiné ČT přineslo lepší veřejnou kontrolu ČT, "neboť právě reklama je pro ni důležitou motivací, aby usilovala o službu opravdu všem," zdůraznil Klimeš.

Reklama

Výběr článků

Načítám