Článek
Kritériem při zpracování ratingu byl počet osob usmrcených při dopravních nehodách na 100 000 obyvatel. Na základě toho dostaly jednotlivé země koeficienty naznačující bezpečnost jejich silnic. Česko s koeficientem 12,6 skončilo mezi 23 sledovanými zeměmi šesté.
Za Českou republikou skončilo v žebříčku mimo jiné Slovensko, jež je s koeficientem 11,3 osmé.
Z hlediska počtu dopravních nehod se smrtelnými následky je nejnebezpečnější Itálie, kde 13 procent všech nehod skončilo smrtí alespoň jednoho z cestujících.
Pořadí zemí podle koeficientu nebezpečnosti jejich silnic: | |||||
1. | Řecko | 15,9 | 13. | Francie | 8,8 |
2. | Polsko | 14,3 | 14. | Irsko | 8,4 |
3. | Belgie | 13 | 15. | Finsko | 7,2 |
4. | Slovinsko | 12,9 | 16. | Německo | 6,5 |
5. | Maďarsko | 12,7 | 17. | Island | 6,5 |
6. | Česká republika | 12,6 | 18. | Dánsko | 6,1 |
7. | Portugalsko | 11,8 | 19. | Británie | 5,6 |
8. | Slovensko | 11,3 | 20. | Švýcarsko | 5,5 |
9. | Lucembursko | 11,1 | 21. | Švédsko | 4,9 |
10. | Španělsko | 10,3 | 22. | Norsko | 4,9 |
11. | Itálie | 9,7 | 23. | Nizozemsko | 4,6 |
12. | Rakousko | 9,3 |
Statistiky v ČR dávají hodnocení výboru EU za pravdu. Jen během víkendu zahynulo při nehodách devět lidí. Za celý červenec zemřelo na českých silnicích na 108 lidí, přitom loni to bylo 73 osob. K tragické bilanci výrazně přispěl druhý červencový týden, který si vyžádal 32 mrtvých a byl nejtragičtější v letošním roce. Do černých statistik se zapsal i začátek léta, kdy o prodlouženém víkendu zemřelo na 12 lidí. [celá zpráva]
Policie: Dopravní policisté by měli být na silnicích více vidět
"Víme, že na silnicích umírají lidé a že to číslo oproti loňsku stoupá," řekl mluvčí policejního prezidia Pavel Hanták. Policie se podle něj nezříká odpovědnosti, ví, že by na silnicích měli být více vidět dopravní policisté.
Policie se chce například zaměřít na místa, v nichž k nehodám dochází častěji, než jinde. Vedení policie proto rozhodlo o tom, že o konání dopravněbezpečnostních akcí budou nově rozhodovat regionální policejní správy. "Nově jsme ustoupili od celorepublikových dopravněbezpečnostních akcí, které budou nadále v kompetenci jednotlivých krajských či okresních ředitelství," uvedl Hanták.