Zástupci městských policiích se ve čtvrtek dohodli také na tom, že se strážníci s radary zaměří pouze na nebezpečná a nepřehledná místa. "Jsou to místa s vysokou nehodovostí, například výstupy z metra, přechody nebo silnice u základních škol," uvedl po jednání ředitel pražské městské policie Vladimír Kotrouš.

Právě v Praze to ale znamená, že se přístup strážníků zpřísní. Dosud zde totiž městská policie přimhouřila oči nad překročením rychlosti až o deset kilometrů v hodině. Pražští strážníci mají v současnosti k dispozici tři radary, do konce roku ale plánují nákup dalších devíti zařízení. V Brně mají zatím pouze jeden radar, koupit chtějí další dva.

Ředitelé městských policií se shodli na tom, že měření rychlosti bude pro strážníky pouze doplňkovou činností. Podle nich není třeba pro tuto činnost vyčleňovat větší množství policistů.

U státních policistů se mohou řidiči spolehnout na to, že nezaplatí pokutu za rychlost do 53 km/h. Vyplývá to ze zavedené odchylky v přesnosti měření policejních radarů, která činí zhruba tři kilometry v hodině.

Měření rychlosti umožnila strážníkům novela silničního zákona, která platí od 1. července.

Vše o bodovém systému
Čtěte zde