Rychlost na vedlejších komunikacích chce podle něj město upravovat postupně později.

Na pražském rychlostním okruhu, konkrétně v úsecích Českobrodská - Novopacká - hranice Prahy, by se podle názoru primátora mohlo jezdit až rychlostí 130 kilometrů v hodině. Dosud se zde jezdilo rychlostí nejvíce 100 kilometrů v hodině.

Z rychlostních komunikací se změny týkají například Zlíchovského tunelu nebo Barrandovského mostu, kde by se mohlo jezdit až 70 kilometrů v hodině. Rychlost by se mohla zvýšit také na některých úsecích Strakonické či Jižní spojky. Od 23.00 do 5.00 by tam podle návrhu magistrátu řidiči mohli jezdit maximální rychlostí 100 kilometrů v hodině.

Změny v dopravním označení chystané na srpen 2006 (výběr)
Místo Současná maximální rychlost Chystaná maximální rychlost
Českobrodská - Novopacká - hranice Prahy 100km/h 130km/h
Barrandovský most - Zlíchovský tunel 50km/h 70km/h
Strakonická spojka (od 23.00 do 5.00) 80km/h 100km/h
Jižní spojka (od 23.00 do 5.00) 80km/h 100km/h
  Zdroj: ČTK

Změny se můžou týkat také dalších páteřních komunikací. Například v Chlumecké, Kamýcké, Modřanské nebo Českobrodské by se nejvyšší povolená rychlost měla zvýšit z 50 na 70 kilometrů v hodině. Celkem by se změny měly dotknout 15 míst v Praze.

Primátor dále uvedl, že hlavní město připravuje výběrové řízení na modernizaci pražských křižovatek. Do jejich zkvalitnění chce investovat stovky miliónů korun. Podle Béma Praha usiluje o digitalizaci provozu. "Investice by měla být zahájena v roce 2007," sdělil novinářům Bém.

Primátor se domnívá, že nový silniční zákon přispěl ke snížení počtu přestupků v Praze, i když ho někteří řidiči chápou jako velmi kontroverzní a drakonický. Řidiči však více dodržují pravidla silničního provozu, a tak se magistrát rozhodl přistoupit ke změnám v dopravním značení. Některá omezení rychlosti se podle něj ukázala jako zbytečná.