V něm stojí, že "nikdo nesmí používat technické prostředky a zařízení, která znemožňují nebo ovlivňují funkci technických prostředků používaných policií nebo vojenskou policií při dohledu na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích (dále jen antiradar)". O městské policii ani zmínka. Mluvčí ministerstva dopravy Marcela Žižková připustila, že poslanci na strážníky zapomněli, ale trest hrozí řidičům tak jako tak. "Přes diskutabilní vyjádření zákazu je zřejmé, že nikdo nesmí užívat zařízení, které je schopno rušit policejní radar. Radary mají stejný technický základ, nezáleží na tom, že místo dopravní policie měří strážníci," sdělila Právu.

Podle advokátů se na strážníky zapomnělo

Advokáti oslovení Právem ale oponují. "Prostě se na strážníky zapomnělo. Takže rušit je zcela dovoleno," řekl právník Ladislav Dvořák. "Za používání takového zařízení proti obecní policii pokutu dostat nelze," doplnil ho kolega Tomáš Beran. To potvrdil i další právník Petr Knap: "Není na to v zákonu myšleno, podle mého je proto radary strážníků možné rušit."

Už před časem se mezi právníky a policií rozhořel spor o výklad zákona v souvislosti s pasivními detektory radarů, které na přítomnost radaru řidiče upozorní, ale samotné měření nenarušují. Zatímco policisté soudí, že jsou zakázány i ty, neboť znemožňují trestat přestupky, advokáti upozorňují, že detektory nesplňují zákonnou definici antiradaru. Ceny antiradarů, ať aktivních či pasivních, začínají na zhruba deseti tisících korun.