K taxíkům u nádraží přivedl průvodčí vlaku Eurocity Johann Gregor Mendel, jehož cesta místo ve Vídni skončila v Břeclavi, skupinu Australanů. Protinožci spěchali na vídeňské letiště, odkud chtěli odletět domů.

"V Praze na nádraží rozhlas lidi informoval, ale hlášení bylo jen česky, takže o stávce neměli tušení. Ale vzali to v pohodě," obdivoval cizince průvodčí. Pro železničáře, který si nepřál být jmenován, v Břeclavi stejně služba skončila. Proto mohl bez problémů poskytnout službu průvodce. Možná pro jeho péči vzali Australané situaci s nadhledem. Mezi dvanácti lidmi, kterým v uvedeném spoji stávka překazila cestovní plány, byl i pár Korejců. Také oni nasedli do taxíku a pokračovali do Vídně po silnici.

Taxikáři v jednom kole

"Taxikáři se asi dnes opravdu měli dobře, už ráno bylo v místech, kde vždy stávají, úplně prázdno," potvrdil alternativní způsob cesty technický náměstek břeclavského železničního uzlu Libor Semorád. Zatímco Australané vyráželi v taxíku k letišti v rakouském Schwechatu, majitel taxislužby Jaroslav Uher se netajil nespokojeností, protože mu prý mladší řidiči vzali všechny atraktivní "kšefty".

Čeští železničáři komplikace nepocítili

Železničářům v Břeclavi stávka situaci nezkomplikovala. Semorád Právu potvrdil, že nákladní dopravy se omezení nedotklo. Nejelo jen šest párů expresů a dvanáct párů osobních vlaků. Jako první do Rakouska neprojel před pátou hodinou vlak Chopin, spojující Varšavu s Vídní. Jeho lehátkové vozy stály na břeclavském nádraží celý den, zatímco obyčejné vagóny posloužily jako část náhradní soupravy expresu Sobieski. "I tak nám museli na Sobieskiho poslat z Prahy dva vagóny," řekl Semorád.

Na další spoje železničáři používali soupravy, které musely svou pouť v Břeclavi předčasně ukončit. Ve Znojmě se neobjevila výkonná lokomotiva Taurus, která do města zajíždí se čtyřmi páry spěšných vlaků z Vídně. Podle operátorky stanice místo těžkého stroje nasadili malý motorový vůz, který pendloval do jedenáct kilometrů vzdáleného Šatova.

Příčinou neprůjezdnosti hranice byla protestní akce v síti Rakouských spolkových drah. Tamější železniční odbory vyhlásily čtyřiadvacetihodinovou stávku na protest proti vládou připraveným sociálním reformám, především změnám důchodového systému. Sociální reformy státu jsou příčinou nespokojenosti i v řadách českých železničářů, kteří již také signalizují možnost stávky.