O podezření ze špatného hospodaření v ČLK podle Ratha policie informovala média dřív než jeho samotného. Ministr prohlásil, že tento postup dokazuje snahu policie zalíbit se ODS a vykonstruovaným procesem očernit její politické soupeře.

O vyšetřování Davida Ratha informovala Mladá fronta Dnes, podle které podezírá protikorupční policie bývalého prezidenta ČLK ze špatného hospodaření. Komora prý přišla o 13,7 miliónu korun z inzerce v profesním časopise Tempus Medicorum. Podle listu byl za hospodaření časopisu zodpovědný právě současný ministr zdravotnictví.

Rath: za mě se ušetřily milióny

Rath nařčení odmítl s tím, že vydávání časopisu bylo až do jeho příchodu do vedení ČLK ztrátové. Následně proběhlo výběrové řízení na nového vydavatele, v rámci kterého představenstvo vybralo nabídku Evy Klimovičové. "Díky tomuto výběrovému řízení ušetřila komora od roku 1999 až do konce roku 2005 odhadem 12 až 24 miliónů," tvrdí Rath s tím, že klidně mohl ponechat v platnosti původní smlouvu, která podle něj stála ČLK dva až čtyři milióny ročně.

Kontrolu hospodaření časopisu podle Ratha prováděla nezávislá revizní komise, která prý nikdy neshledala žádné pochybení.

Evu Klimovičovou v březnu obvinila policie z korupce kvůli tomu, že údajně požádala zástupce farmaceutické firmy Pfizer o inzerci v časopise Tempus Medicorum v hodnotě tří miliónů korun výměnou za zprostředkování schůzky s Rathem. [celá zpráva] Ten tehdy z pozice prezidenta ČLK mohl do jisté míry ovlivnit, které léky budou hrazené zdravotními pojišťovnami.