Vychutnat mj. televizní pšouk unionistů, reminiscenci na Limonádového Joe od balbínovců, či profesionálněji zpracované spoty sociálních a občanských demokratů si k televizním obrazovkám přišlo méně lidí než před čtyřmi a osmi lety. Televizní spoty politických stran tak sledoval zhruba jeden ze sta dospělých Čechů.

Anna Freimanová z tiskového oddělení ČT uvedla, že spoty sledovalo v průměru 10,54 procenta diváků, kteří byli v tu domu u televizních obrazovek. Zájem o předvolební agitky stran a dalších kandidujících subjektů byl podle údajů ČT u mužů a žen shodný, tedy 1,1 procenta.

Před čtyřmi lety sledovalo spoty politických stran usilujících o vstup do Sněmovny v průměru 118 tisíc dospělých diváků. Vyšší zájem byl při volbách v roce 1998, neboť tehdy si podle údajů ČT spoty stran nenechalo ujít 181 tisíc zájemců (asi 2,1 procenta dospělých).

Mladé lidi spoty nezajímaly, důchodci se dívali více

Nejmenší zájem měli letos o prezentaci stran v ČT mladší voliči. Mezi lidmi ve věku 25 až 34 let se na spoty dívalo 0,8 procenta z nich, u mladých mezi 15 až 24 lety a lidmi od 35 do 44 let to bylo jen o desetinu bodu více.

"Naopak u seniorů od 65 let výše podnítily spoty sledovanost 1,6 procenta, u diváků ve věku 55 až 64 let pak 1,4 procenta," uvedla Freimanová.