Hlavní obsah

Televizní spoty politických stran mnoho lidí nezaujaly

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Zatímco během kampaně pro volby do Evropského parlamentu v roce 2004 si lidé v domácnostech i restauracích vyprávěli o pornohorečce Dolly Buster, jež chtěla vykydat politický hnůj, letošní televizní spoty příliš voliče nezajímaly. V úterý skončilo vysílání klipů politických stran a hnutí, kteří chtějí proniknout do Sněmovny, podle údajů České televize (ČT) průměrně sledovalo televizní prezentaci politických stran 94 tisíc lidí denně.

Článek

Vychutnat mj. televizní pšouk unionistů, reminiscenci na Limonádového Joe od balbínovců, či profesionálněji zpracované spoty sociálních a občanských demokratů si k televizním obrazovkám přišlo méně lidí než před čtyřmi a osmi lety. Televizní spoty politických stran tak sledoval zhruba jeden ze sta dospělých Čechů.

Anna Freimanová z tiskového oddělení ČT uvedla, že spoty sledovalo v průměru 10,54 procenta diváků, kteří byli v tu domu u televizních obrazovek. Zájem o předvolební agitky stran a dalších kandidujících subjektů byl podle údajů ČT u mužů a žen shodný, tedy 1,1 procenta.

Před čtyřmi lety sledovalo spoty politických stran usilujících o vstup do Sněmovny v průměru 118 tisíc dospělých diváků. Vyšší zájem byl při volbách v roce 1998, neboť tehdy si podle údajů ČT spoty stran nenechalo ujít 181 tisíc zájemců (asi 2,1 procenta dospělých).

Mladé lidi spoty nezajímaly, důchodci se dívali více

Nejmenší zájem měli letos o prezentaci stran v ČT mladší voliči. Mezi lidmi ve věku 25 až 34 let se na spoty dívalo 0,8 procenta z nich, u mladých mezi 15 až 24 lety a lidmi od 35 do 44 let to bylo jen o desetinu bodu více.

"Naopak u seniorů od 65 let výše podnítily spoty sledovanost 1,6 procenta, u diváků ve věku 55 až 64 let pak 1,4 procenta," uvedla Freimanová.

Reklama

Související témata:

Související články

ČSSD odvysílá Topolánkův památníček

Kandidující politické strany se s různou vehemencí pustily do přípravy volebních spotů, které bude veřejnoprávní televize vysílat od středy po dobu 14 dnů před...

Výběr článků

Načítám