Hlavní obsah

CVVM: Polovině Čechů se volební kampaň nelíbí

Novinky, fia
PRAHA

Za svou volební kampaň utratily politické strany milióny, některé i desítky miliónů korun. Květnový výzkum CVVM ale ukázal, že u poloviny Čechů se svou předvolební agitací neuspěly. Naopak pozitivně hodnotí letošní kampaň 15 procent voličů. Předvolební aktivity stran nesleduje 30 procent lidí.

Foto: Ondřej Lazar Krynek, Novinky
Článek

Nejméně přízně si vysloužily kampaně obou největších politických rivalů, ODS a ČSSD, jejichž způsob předvolebního boje se nelíbí shodně 41 procentu dotázaných. Za nimi se umístili lidovci, pro jejichž kampaň nenašla pochopení 34 procenta oslovených.

Shodný počet respondentů naopak uvedl, že se jim líbí kampaň Strany zelených. Také v oblíbenosti kampaně dosáhly shodného výsledku ČSSD a ODS, jejich kampaně se líbí 28 procentům lidí.

Názory na kampaně politických stran (v %)
rozhodně líbíspíš líbíspíš nelíbírozhodně nelíbínezná
ČSSD424241725
KDU-ČSL117241037
KSČM513161739
NEZ/DEM17131155
ODS721221926
SNK-ED11111757
SZ52916633
US-DEU17151449
Zdroj:CVVM

Z průzkumu vyplývá, že nejméně lidem utkvěla v paměti kampaň SNK-ED, kterou nezná 57 procent dotázaných.

Více než polovina respondentů (55 procent) zastává názor, že se strany ve svých kampaních spíš zaměřují na kritiku oponentů než na představování svých programů.

Reklama

Výběr článků

Načítám