"Čtvrtý má pracovní název Z památníčku výroků Mirka Topolánka," přiblížil Tvrdík a dodal: "Ještě jsme se nerozhodli, jestli odevzdáme všechny čtyři." Lidový dům však nepřikládá vlivu spotů na voliče zásadní význam. "Z analýzy času, který ČT na spoty vyčlenila, nám vyšlo, že sledovanost bude velmi malá až žádná," poznamenal Tvrdík.

ODS na výrobu televizních spotů znovu angažovala režiséra Filipa Renče. Nově pro občanské demokraty vytvořil 15 medailónků, ve kterých se představí lídři ODS. Například jednička v Ústí nad Labem Petr Gandalovič se v klipu mihne se slušivou žlutou stavařskou helmou. Sdělí také, že bude v Ústí bezpečno; a to nejen v proslulé Matiční ulici.

Předseda ODS Mirek Topolánek zase v klipu nabádá voliče, aby volili je, protože soc. dem. za osm let "nedokázali téměř nic". Pod sochou sv. Václava v Praze podotkne, že volby rozhodnou o osudu Václava, nikoli však toho svatého. Naráží tak na to, že ODS bude v roce 2008 znovu prosazovat do čela státu Václava Klause. V klipu říká Topolánkova manželka, že "nepodporuje jenom Mirka, ale celou pravici".

Třešničky dětem

KSČM nevyužije příležitosti prezentovat v televizních spotech svůj program. V jejím vymezeném čase se objeví na obrazovce logo strany s textem, že komunisté peníze na výrobu spotů v částce 200 tisíc korun věnovali čtyřem zařízením pro děti.

"Oživíme třešničky, které budou mít obličej. Budou se usmívat a doplní je mávající zelené lístky. Dětský hlas bude říkat text, například: "Padesát tisíc korun na opravu mateřské školy poškozené povodněmi v Novosedlích, okr. Břeclav" nebo "padesát tisíc korun na opravu tělocvičny zborcené náporem sněhu v Janové, okr. Vsetín," prozradila Právu mluvčí KSČM Monika Hoření. Stejná částka bude věnována Ústavu sociálních služeb v okrese Chomutov a chomutovskému dětskému domovu.

Lidovci raději dali na povodně

S 12 spoty se bude prezentovat Strana zelených. "V nich každý lídr přiblíží jedno téma, tedy prioritu našeho volebního programu," řekla Právu mluvčí Eva Rolečková. Podle volebního manažera zelených Petra Hrdiny strana do klipů investuje nanejvýš statisíce korun, tvůrci z Vachler Art Company svou práci zeleným věnovali.

Lidovci televizní klip nenatočili, protože milión korun na něj určený poslali na povodňové konto České katolické charity. "Tato zpráva poběží na obrazovce a na podbarvení pustíme rozhlasový spot," řekl Právu šéf kampaně KDU-ČSL Aleš Kašpar.

Geniální guvernér Balbínovy poetické strany Jiří Hrdina prozradil, že využili ve spotech vylosované volební číslo 3. "Řádně jsme se vyblbli a myslím, že je to humorné, krásné a poetické. V jednom spotu se například objevují tři velcí muži tohoto národa, kdy jsme byli u jejich slavných soch," řekl Právu.

Sitcom a tajnosti

SNK-ED si nechalo natočit klip jako sitcom, v kterém si mladí manželé stěžují, že všechny strany jsou zkorumpované a oni proto nepůjdou volit. Po volbách jim přijdou poděkovat zástupci komunistů, sociálních a občanských demokratů. Do klipu poté vstoupí lídři strany Josef Zieleniec a Jan Kasl a diváka ubezpečí, že "jedině oni zatočí s korupcí" a jinými nešvary.

Vysílání spotů začne ve středu 17. května a skončí 31. května. V pracovní dny (pondělí až pátek) se spoty budou vysílat na ČT 1 denně od 14.45 do 16.00 hodin. V sobotu rovněž na ČT 1 od 12.05 do 13.20. V neděli se nevysílají. Každá strana bude mít podle zákona denně alespoň jedenkrát svůj volební spot ve vysílání.