Antimonopolnímu úřadu se nelíbí, že Česká lékárnická komora zakazuje lékárnám reklamy pro vzdálenější uživatele.

Komora údajně porušila zákon i tím, že zakazuje uvádět na reklamních letácích ceny u volně prodejných léčiv. Obě tyto opatření podle antimonopolního úřadu omezují spotřebitele, který tak nemá dostatek informací, aby si vybral nejlevnější výrobek.

ČLK také regulovala poskytování slev a bonusů. To znamená, že lékárníci prodávali léky za vyšší cenu, protože nemohli poskytovat bonusy a slevy.

V Uherském Hradišti navíc komora nutila své členy, aby nesnižovali ceny léků na úkor marží. Antimonopolnímu úřadu se nelíbí i to, že se lékárnici v Uherském Hradišti vůbec sešli, aby se dohodli na výši cen.

Česká lékárnická komora neporušila zákon o ochraně hospodářské soutěže poprvé. Například v listopadu 2002 schválila licenční řád, který ji opravňoval k tomu, aby vyjadřovala souhlas s umístěním lékárny. Svým postupem tak například znemožnila uvést na trh společnost The Drogerie. Za uvedené porušení zákona tehdy byla uložena pokuta půl miliónu korun.