Novou tramvaj s označením 14T už Pražané měli možnost v ulicích hlavního města zahlédnout, některým se poštěstilo se s ní ve zkušebním provozu i svézt. Nyní už jezdí moderní vůz v běžném provozu na lince číslo 3 mezi Modřany a Lehovcem. Druhá tramvaj, kterou má DP k dispozici, slouží ke školení řidičů. Pro řízení nového modelu je totiž potřeba zvláštní řidičské oprávnění.

Nové tramvaje zkoušel DP v provozu od poloviny loňského prosince nejprve bez cestujících, potom i s cestujícími. Následně je technici rozebrali, aby zjistili, zda se po jízdě Prahou na vozidlech neobjevily závady.

Podle Kuchařové tramvaje žádné poruchy nevykázaly. "Technici si libovali, jak je to po technické stránce spolehlivá tramvaj," uvedla mluvčí. Další tramvaje, které DP obdrží od plzeňské Škody, už takovým procesem procházet nebudou. Do konce roku 2007 jich má Škoda Transportation dodat celkem dvacet.

Nová tramvaj 14T je částečně nízkopodlažní a skládá se z pěti článků spojených klouby. Jeho délka činí zhruba 31 metrů, což přibližně odpovídá délce soupravy dvou vozů klasické tramvaje T3. Šířka vozidla je 2,46 metru. Starý model T3 v tomto směru novou tramvaj o čtyři centimetry předčí. Vozidlo je jednosměrné a jeho rychlost je omezena na 60 kilometrů za hodinu. Do vozidla se vejde 279 cestujících, z toho 69 jich může sedět. Hodnota kontraktu je zhruba 1,1 miliardy korun.