Podle návrhu pražských zastupitelů by vozy taxi měly mít povinně klimatizaci. Stáří aut by nemělo přesáhnout sedm let. Navíc by to musela být vozidla nižší střední třídy a větší. "Všem to nařizovat nemůžeme, jen těm, kteří využívají městská stanoviště," uvedl primátorův náměstek Rudolf Blažek (ODS).

Řidiči, kteří by podmínky splnili, by získali další výhodu. Se zákazníkem by mohli jezdit po některých úsecích tramvajových kolejí a v pruzích vyhrazených pro autobusy.

Taxikáři mají výhrady

Mezi zástupci taxikářů návrh vyvolal odpor. "Klimatizace ne, barva ne," vyslovil svůj názor ředitel AAA Radiotaxi Jiří Kvasnička. Podle něho by každý provozovatel taxislužby měl mít možnost zvolit pro vozy svých řidičů barvu, kterou chce.

Další zástupci taxislužeb poukazovali na to, že stav automobilu nezávisí jen na stáří, ale také na počtu ujetých kilometrů. Jednotná barva prý pražskou taxislužbu nezlepší. Navíc umožnění jízdy po kolejích a vyhrazených pruzích by s tím podle nich nemělo mít nic společného; je to výhoda pro zákazníka, ne pro řidiče taxi.

Spolu se stanovením podmínek by podle Blažka měly být zvýšeny maximální sazby, které si mohou taxikáři účtovat. Cena za kilometr by mohla vzrůst z 25 na 28 až 30 korun. Minuta čekání by mohla stát šest až sedm korun místo nynější pětikoruny. Nástupní sazba by mohla podražit z 34 na 40 až 45 korun.

Pověst pražské taxislužby není kvůli předražování jízdného příliš dobrá. Podle některých informací okrádá zákazníky v podstatě stále stejná skupina řidičů. Počet taxikářů, kteří předražují, však podle údajů magistrátu klesá. Nejohroženějšími zákazníky pražských taxíkařů jsou cizinci, kteří se často stávají obětí nekalého jednání řidičů taxi.