Zelení dále hodlají změnit finanční plán Evropy na další léta. Z třiceti projektů, které schválila Evropská rada pro období do roku 2020 a které mají přijít na 250 miliard eur, čtyři zásadně odmítají. Jsou to most mezi Itálií a Sicílií, most mezi Německem a Dánskem, tunel pod Alpami z Verony do Mnichova dlouhý 250 kilometrů a tunel spojující Turín s Lyonem o 100 kilometrech.

Evropský poslanec a mluvčí zelených pro dopravu Michael Cramer, jenž memorandum v Praze podepsal s předsedou Strany zelených Martinem Bursíkem, uvedl, že prvních šest projektů, na kterých se už začalo pracovat je železničních. Prioritou by se podle něj mělo stát železniční spojení z Varšavy přes Prahu do Vídně a z Berlína do Vídně.

"Místo 350 kilometrů tunelů by se měla Evropa soustředit na modernizaci 7000 kilometrů trati," uvedl Cramer. Nepřehlédnutelným aspektem je podle něj i zaměstnanost. Při opravách a rekonstrukcích je totiž potřeba čtyřikrát víc zaměstnanců než při ražbě drahých tunelů.

Středoevropští zelení dávají za vzor ekologické dopravy Švýcarsko. Příkladem země, kde se již 70 procent ropných produktů vozí po železnici, je podle Cramera Švýcarsko. V referendu Švýcaři rozhodli, že už nebudou stavět dálnice.