Šéf poslanců ČSSD Michal Hašek rád chodí po Praze pěšky. Z Nerudovy ulice, kde má služební byt, to má do Sněmovny pár metrů. Hašek by zrušil duplicity, které se k dopravě zákonodárců vážou. "Na jedné straně mají možnost využívat bezplatné dopravy - a jde i o vnitrostátní přepravu a MHD v ostatních městech -na druhé straně pobírají příspěvek na dopravu," řekl Právu.

Poslanci a senátoři by si podle Haška měli vybrat mezi příspěvkem na dopravu, který měsíčně činí až 32 tisíc korun čistého, nebo dopravou zdarma.

Populistické gesto

Tramvají pravidelně po Praze jezdí především poslanci, kteří v hlavním městě bydlí. "Táňa Fischerová jezdí tramvají. Bydlí v Ječné. Ale já bydlím v Hodkovičkách a na autobus to mám asi tři kilometry," vysvětlil Právu poslanec Svatopluk Karásek (US-DEU), proč preferuje své auto. Karásek by se přimlouval za zrušení bezplatné dopravy.

Poslanec ČSSD Miroslav Svoboda podle svých slov hromadnou dopravu téměř nepotřebuje. "Stejně používám automobil," řekl Právu. Autem po městě jezdí i poslanec Jiří Pospíšil (ODS), jemuž by nevadilo, kdyby si měli poslanci svou dopravu platit. Nechápe však, proč vláda takový návrh za 3,5 roku nepřipravila. "Mám pocit, že vláda dělá populistické gesto, protože legislativní proces i při snaze maximálně zkrátit lhůty trvá nejméně půl roku," reagoval pro Právo Pospíšil s narážkou na to, že do voleb se úprava možná už nestihne.

Hromadné dopravě dává přednost Michaela Šojdrová (KDU-ČSL). "Osobně podpořím zrušení výhod, které považuji za nadbytečné," řekla Právu.

Místopředseda KSČM Jiří Dolejš, který autem do pražských ulic nevyráží, si podle svých slov koupí tramvajenku, ale až návrh projde parlamentem. Zbytečně by prý nyní dotoval pražský dopravní podnik, který má podle Dolejše "dost peněz".