"Společnost Pfizer provádí vnitřní šetření týkající se možné účasti některého zaměstnance společnosti Pfizer na tomto případu. Jsme připraveni plně spolupracovat s českými úřady na objasnění všech sporných bodů souvisejících s touto situací," řekl Radiožurnálu mluvčí společnosti Pfizer Jiří Tráva a dodal, že v současné době nic víc říci nemůže.

Aféra s uplácením kvůli časopisu ČLK zasáhla především Klimovičovou. Byývalá blízká Rathova spolupracovnice si měla za inzerci v časopisu Tempus Medicorum podle reportáže České televize říci až o tři milióny korun. Poté byla ochotná zprostředkovat schůzku představitelů farmaceutické firmy s prezidentem ČLK Rathem, který by za léky mohl lobbovat na ministerstvu zdravotnictví.

Expert: Cena za inzerci je nadsazená

Šéfredaktor Marketing & Media Daniel Köppl se domnívá, že ceník inzerce  v časopisu ČLK je přemrštěný. Srovnává ho například s odborně podobně zaměřenými Zdravotnickými novinami, kde by firmy zaplatily za stejný produkt výrazně méně.

"Cena, kterou vy zmiňujete, je výrazně nadsazená, ten titul, o kterém hovoříte, nezasahuje lidi s rozhodovacími pravomocemi, což je dost důležité k tomu poznamenat," řekl Köppl.

V každém čísle časopisu se letos objevuje celostránkový inzerát firmy Pfizer na nejdražší, druhé straně obálky. Jen inzerce na této straně vyjde podle oficiálního ceníku na 120 tisíc korun. V každém čísle je také ještě jeden celostránkový inzerát uvnitř časopisu za 80 tisíc korun. Jako dobrý klient může Pfizer uplatnit slevu, její výše ale není známa.