Hlavní obsah

Praha: Před metrem na letiště má přednost dráha na Prosek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Pražští radní nejsou příznivě nakloněni urychlenému dobudování metra na letiště v Praze-Ruzyni. Prvořadý význam má pro pražské zastupitele prodloužení úseku mezi stanicí Ládví a Prosekem na trase C. Záměr radních ve středu tlumočil ekonomický náměstek Petr Hulinský (ČSSD).

Článek

Někteří zástupci magistrátu uváděli, že například trasa metra D se začne stavět po dokončení linky C, tedy před rokem 2010. Hulinský však ve středu uvedl, že diskuse o tom, zda nejprve stavět linku D, nebo začít s prodloužením trasy A na letiště, očekává teprve za šest až sedm let.

Dalšími klíčovými krátkodobými úkoly jsou podle Hulinského výstavba severozápadní části vnitřního automobilového okruhu a přestavba centrální čistírny odpadních vod.

Pražané si tak na metro na letiště v Ruzyni budou muset počkat, byť neexistence podzemní dráhy mezi centrem a letištěm je terčem podivu mnoha zahraničních turistů.

Trasa metra A se tak pravděpodobně v příštím roce rozšíří na opačném konci, kdy u nynější konečné Skalka roste nová stanice v Malešicích.  Návrh na spojení s letištěm předpokládá, že z Dejvické povede metro  přes Červený vrch, Veleslavín, Petřiny, Motol, Bílou Horu, Dědinu a Dlouhou míli na ruzyňské letiště. Někteří radní však dávají přednost vybudování nadzemní dráhy, která by vyšla levněji.

Anketa

Jste pro spojení centra Prahy s letištěm v Praze-Ruzyni podzemní dráhou?
ano
89,8 %
ne
10,2 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 659 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám