Článek
Marketingová agentura, která za vznikem akce stála, si u společnosti STEM objednala průzkum, který signalizoval, že 46 procent voličů souhlasí se vznikem nové politické strany.
Měla jím být fiktivní strana Modrozelení, za jejímiž aktivitami měl stát i bývalý ministr kultury v Tošovského kabinetu Martin Stropnický. Ten ovšem pouze pózoval pro reklamu provozování infolinky. "Modrozelená je jediná infolinka, pro kterou pracují stovky odborníků připravených zodpovědět jakýkoli dotaz," píše se na webových stránkách linky.
Reklama zabrala, přinese finanční zisk
"Poskytujeme naše služby všem občanům, v tom se shodujeme s politikou," uvedl vedoucí oddělení marketingu Rudolf Pospíšil firmy Vltavín info, která infolinku provozuje. Podle něj firma na kampani vydělá, ale odmítl sdělit konkrétní cifry. Částka bude úměrná kreativitě kampaně," sdělil.
Na lince se podle Pospíšila mohou občané za 38 korun za minutu dozvědět odpovědi na otázky z různých oblastí. "Nejčastěji se lidé ptají na předlužení domácností, mají starosti kvůli exekucím majetku, nebo volají kvůli potížím se státní správou," řekl Novinkám Pospíšil.
Modrozelené lince propůjčili své jméno kromě Stropnického v minulosti i herec Martin Zounar a moderátorka Markéta Mayerová.
Ministerstvo vnitra žádnou žádost o registraci politické strany nebo hnutí neobdrželo, na české politické scéně tak zůstanou pouze Zelení, modrou barvu mají za vlastní občanští demokraté.