Mluvčí základny Michal Prejzek uvedl, že piloti jsou vytíženi hlavně pro pohotovostní systém Natineads (protivzdušná obrana NATO v Evropě). Pro nedostatek času se nemohou více seznamovat s možnostmi letounu. "Takto se musí obden či ob druhý den střídat v pohotovosti," sdělil.

Jeden z pilotů Právu řekl, že se na posily těší: "Pracovní vytížení je na hranici maximální pracovní doby, která je povolena zákonem."

Protože česká armáda si od Švédska pronajala novější verze letounu (12 jednomístných typu C a dva dvousedačkové typu D), než jaké vlastní švédské letectvo, musí se čerství absolventi pilotního kursu ve Švédsku doškolit v Čáslavi. Přeškolovat své kolegy budou dva nejzkušenější čeští piloti - velitel letky Michael Borůvka a Petr Mikulenka. Trénování nováčků mají na starosti také dva instruktoři ze Švédska.

Podle pilotů je mezi typem, na kterém se učili ve Švédsku, a typem, v němž létají nad ČR, značný rozdíl. "Letadlo je zvenčí stejné, uvnitř je ale úplně jiné," uvedl pilot Jaroslav Tomaňa. Hlavní rozdíl je ale zřejmý v kabině. "Je tam rozdílné zobrazení na barevných displejích, a nejsou tam žádné záložní budíky," sdělil.