Článek
Poznali to jen motoristé, kteří měli do některých ulic v blízkosti Vltavy omezený vjezd.
Na 500 hasičů ve spolupráci s policií postavilo dva a půl kilometru dlouhou hliníkovou zábranu. materiál na ni přivezlo 47 nákladních aut. Výška zábran je podla potřeby 40 až 60 centimetrů. Měly by tak být schopny zadržet hladinu vysokou až 11 metrů. Na stejné úrovni byla voda při záplavách v roce 2002, které město stály 26 miliard korun.
Všechna protipovodňová opatření budou podle pražského primátora Pavla Béma v Praze hotová do konce roku. Jejich cena bude minimálně desetkrát nižší než oněch 26 miliard.
Povodně v roce 2002 ukázaly, že město není na situaci připraveno. Například magistrát ještě den před tím, než přišla velká voda tvrdil, že Praze velké záplavy nehrozí.
Lidem prý cvičení nevadilo
Podle Béma lidé cvičení chápali a spolupracovali. "Nemuseli jsme odtáhnout jediné auto," uvedl. Několik lidí ale prý v noci volalo, aby si postěžovali na silniční uzavírky. Do ulic podél Vltavy mohli jezdit jen lidé, kteří tam bydlí, nebo zásobovací vozy. Pěšky tu lidé mohli procházet bez omezení.
Lidé si stěžovali na to, že nejsou o cvičení dostatečně informováni. V ulicích kolem Vltavy se ale v minulých dnech pravidelně ozývalo hlášení z ampliónů. Podobné hlášení běželo celý týden ve stanicích metra.
Právě v metru bylo vidět, že cvičení není vzhledem k útokům v londýnském metru šťastně načasováno. Mnoho turistů stále se opakujícím hlášením v metru nerozumělo a zmateně se ohlíželi. Uklidnili se až poté, co podle reakcí ostatních poznali, že nic nebezpečného se neděje. Anglická verze hlášení navíc byla věcně nesrozumitelná.