"Je to jedno z řešení, které zvažuji. Nechal jsem se přitom inspirovat příkladem ze sousedního Německa, kde dálniční policie funguje," řekl v pátek Právu Bublan. Zároveň doplnil, že zřízení nového útvaru by mohlo být součástí rozsáhlé reorganizace policejního sboru. Tu ministr avizuje již několik měsíců a měla by zefektivnit práci policie. "Zatím však nedokážu říct, kdy by měla být dálniční policie zřízena. Je však možné, že to bude ještě do voleb," uvedl ministr.

Bublan také odmítl kritiku ministra dopravy MIlana Šimonovského, který si během své čtvrteční inspekční cesty po dálnici D 1 stěžoval na nedostatek policistů v terénu. "Dokázal bych si představit, že by dopravní policie spadala pod ministerstvo dopravy. U mě by totiž rozhodně nezahálela," prohlásil při té příležitosti Šimonovský. "To je takový nesmysl, že to nebudu ani komentovat," reagoval v pátek Bublan. Podotkl, že samotná přítomnost policistů na dálnici její průchodnost příliš nezlepší.

"Kromě toho my máme naopak v této souvislosti spoustu požadavků na ministerstvo dopravy, ve kterých nám nevycházejí vstříc," uvedl Bublan s tím, že se to týká především uzavřených dálničních odpočívek. "Policie totiž sice může přistihnout kamión, který předjíždí v levém pruhu, kde je to zakázáno, ale nemá ho kde zastavit. Spousta odstavných ploch je na dálnici uzavřených," uvedl Bublan.

Bambas: Máme nedostatek policistů

Nedostatek policistů přímo v provozu má podle šéfa republikové dopravky Zdeňka Bambase jednoznačný důvod. "Na každém dálničním oddělení, které má na starosti padesátikilometrový úsek, je zhruba dvacet aktivních policistů. Protože musíme zajistit nepřetržitou službu, máme denně k dispozici pouze čtyři z nich, přičemž jeden musí zůstávat na základně a vyřizovat telefony," vysvětlil Bambas. Dodal také, že zbylí tři policisté musejí kromě dopravních nehod a přestupků na dálnici řešit i běžnou kriminalitu.

"Z nedávno vypracované analýzy vyplývá, že bychom na zajištění adekvátního dohledu na dálnici potřebovali na každém oddělení zhruba osm policistů navíc. To odpovídá čtyřiceti lidem jen na dálnici D 1," řekl Právu Bambas. Jedním dechem však dodal, že v současné době s tím nemůže počítat. "Mám spíš starosti, abych o další policisty nepřišel," poznamenal Bambas s tím, že na větší počet policistů zkrátka nejsou peníze.

"Jako podřízení ministra dopravy bychom sice možná měli peněz víc, ale není to absolutně reálné řešení, a to z mnoha důvodů. Dopravní policie je ozbrojená složka a její provoz je velmi nákladný. Ministerstvo vnitra má k tomu na rozdíl od dopravy adekvátní zázemí. Šimonovského návrh je nesmyslný i proto, že dopravní policisté jsou v případě nutnosti převedeni na jinou práci, kterou vyžaduje aktuální situace," uvedl Bambas s odkazem například na zvýšená bezpečnostní opatření v důsledku teroristických útoků nebo zasedání Mezinárodního měnového fondu.