Oprava trati na Vinohradské bude probíhat dva roky. Letos se modernizace dočká sedmisetmetrový úsek Hradecká–Želivského a příští rok se bude pokračovat od března do července 1,9 kilometru dlouhým úsekem Škrétova–Sudoměřická.

Praha chtěla Vinohradskou kompletně zrekonstruovat. Kvůli probíhající opravě Husitské ulice na Žižkově však od záměru upustila. [celá zpráva]

Vlnu nevole vzbudila na jaře slova primátorky, která krátce před zahájením rekonstrukce Husitské sebevědomě prohlásila, že „Pražané jsou zpovykaní“. [celá zpráva]

FOTO: Mapy.cz

Trať, na níž se v tomto úseku nachází šestice zastávek, bude částečně zatravněna a doplněna o automatický zavlažovací systém.

VÍCE O TÉMATU
Praha odvrátila letní dopravní peklo v centru, Vinohradskou letos nerozkopou

Zastávka Italská směrem do centra a zastávky Olšanské hřbitovy a Želivského v obou směrech zůstanou řešeny jako nástupní ostrůvky. Zastávky Italská ve směru z centra a Vinohradská tržnice v obou směrech budou postaveny jako provizorní mysy. Zastávky Jiřího z Poděbrad a Radhošťská budou provizorně ponechány na stávajících místech.

Vizualizace opravené podoby Vinohradské na Floře

Vizualizace opravené podoby Vinohradské na Floře

FOTO: IPR Praha

Nově budou zastávky vybaveny vodicím pásem pro slabozraké. Na přechodech budou provedeny bezbariérové úpravy.

Plánovaný průběh výstavby
30. 6. 2018 – 31. 8. 2018úsek Hradecká–Želivského
9. 3. 2019 – 12. 7. 2019úsek Škrétova–Sudoměřická v etapách:
 Španělská–Budečská - 9. 3. 2019 – 9. 5. 2019,
 Budečská–U Vodárny - 10. 5. 2019 – 12. 7. 2019,
 U Vodárny–Sudoměřická 10. 3. 2019 – 24. 5. 2019.
 zdroj: DPP

Ačkoli jde o rekonstrukci tramvajových tratí, s omezením musí počítat i motoristé, neboť kvůli stavbě budou zabrány i přilehlé jízdní pruhy.

V horní části Vinohradské jsou podle dřívějšího vyjádření náměstka primátorky pro dopravu Petra Dolínka (ČSSD) vždy dva jízdní pruhy. Nikde ale neslouží oba naráz jako průjezdné, ale jeden například jako odbočovací. „Díky tomu tam může být zřízeno staveniště a zároveň zachováme v obou směrech provoz pro automobily, což je pro nás klíčové,” řekl.

Změny tramvají i náhradní autobusy

Kvůli rekonstrukci dojde ke zrušení tramvajových linek 10 a 13. Další linky budou zkráceny, případně pojednou po jiných trasách. Zavedeny budou i dvě nové linky 36 a noční 90. Linka 36 pojede po trase v trase Ústřední dílny DP, Želivského–Palmovka–Nádraží Vysočany–Lehovec, noční linka 90 vyjede na trasu Radošovická–Strašnická–Želivského a Palmovka.

Změny tras tramvajových linek
Linka č. 5 bude ve směru od Sídliště Barrandov zkrácena do zastávky Flora, dále bude pokračovat jako linka č. 16 směr Kotlářka.
Linka č. 11 bude ve směru od Spořilova ze zastávky I. P. Pavlova odkloněna přes zastávku Náměstí Míru do zastávky Čechovo náměstí, kde bude ukončena (nástupní zastávka v Minské ulici).
Linka č. 15 bude ve směru od Kotlářky zkrácena do zastávky Flora, dále bude pokračovat jako linka č. 16 směr Sídliště Řepy.
Linka č. 16 bude ve směru od Sídliště Řepy, resp. Kotlářky zkrácena do zastávky Flora, dále bude pokračovat jako linka č. 5 směr Sídliště Barrandov, resp. jako linka č. 15 směr Kotlářka.
Linka č. 91 bude ve směru od Divoké Šárky zkrácena do zastávky Flora, kde bude ukončena.
Linka č. 95 bude ve směru od Ústředních dílen DP ze zastávky Olšanské náměstí odkloněna do zastávky Flora, kde bude ukončena.
Linka č. 98 bude v úseku Olšanské náměstí–Nákladové nádraží Žižkov odkloněna přes zastávku Olšanská.
 zdroj: DPP

Náhradní autobusovou dopravu zajistí linky X11, X16 a X91. X11 pojede z Želivského přes Floru a Jiřího z Poděbrad na Náměstí Míru. Zatímco X16 spojí pouze Želivského s Florou stejně jako noční linka X91.