Hlavní obsah

Tramvaje se na Libeňský most vrátí příští týden

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha
Aktualizováno

Příští týden v sobotu by se na Libeňský most, který je uzavřen pro veškerou dopravu, měly vrátit tramvaje. Uvedl to náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). Kdy a zda se na most vrátí i automobilová doprava, není jasné.

Foto: Lucie Fialová, Právo

Libeňský most se klene přes Vltavu od roku 1928.

Článek

„V případě, že nenastanou žádné technické komplikace, vrátíme provoz tramvají na most od začátku ranního provozu 3. března. Je důležité opět propojit Prahu 7 a 8,” řekl Dolínek. Automobily by se měly na most vrátit později.

Technická správa komunikací (TSK) nyní nechává podepřít ty části mostu, které jsou v nejhorším stavu. Po dokončení prací a návratu MHD vznikne expertní skupina, která bude řešit, nejen co s Libeňským mostem dál, ale situaci mostů v Praze obecně.

Co s mostem

Ministerstvo kultury v pondělí oznámilo, že vydalo rozhodnutí k budoucnosti Libeňského mostu v Praze. Plyne z něj, že most není kulturní památkou, což by eventuálně umožnilo jeho zbourání a stavbu nového přemostění. Verdikt zatím není pravomocný. [celá zpráva]

Libeňský most je zanedbávaný dlouhodobě. Podívejte se na záběry kritických částí mostuVideo: Novinky

Na tom, zda most opravit, nebo postavit nový, se městští politici neshodují. Mezi zastánce stavby nového mostu patří primátorka Adriana Krnáčová (ANO) nebo starosta Prahy 8 Roman Petrus (ČSSD), kteří takovou variantu považují za ekonomicky výhodnější. Rekonstrukci mostu obhajuje starosta Prahy 7 Jan Čižinský (KDU-ČSL/Trojkoalice), který považuje dříve připravený projekt za nerealizovatelný, a místostarosta stejné městské části Ondřej Mirovský (SZ/Trojkoalice).

Podle odborníků by stavba nového mostu i komplexní rekonstrukce současného vyšly na obdobnou částku, a to 550 až 600 miliónů korun. Praha již v minulosti měla plán na zbourání mostu a na současných pilířích plánovala vystavět nový. Podle tohoto plánu předpokládala TSK náklady asi 350 miliónů korun. Tuto možnost odborníci kvůli špatnému stavu pilířů zamítli.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám