Hlavní obsah

Kampaň na podporu Zemana se stala terčem vtipálků

Kampaň, kterou rozjeli příznivci prezidenta Miloše Zemana před druhým kolem voleb hlavy státu, se kvůli své kontroverznosti a negativnímu ladění okamžitě stala terčem vtipů a předělávek.

Foto: Michal Kamaryt, ČTK

Prezident Miloš Zeman podle svých slov sám žádnou kampaň nevede

Článek

Zatímco originální plakát používá heslo „Tato země je naše”, které nese i nedávno vydaná kniha Zemanových rozhovorů, a operuje s vizí, že je třeba zastavit protikandidáta Jiřího Drahoše a také migranty, parafráze z dílny vtipálků připomínají, že „tuto zemi” si nárokují i jiní.

Odkazují třeba na Zemanův vztah k Číně, ale figurovat na nich může i akční hvězda.

Pozornost vzbudila i použitá Zemanova fotografie, která minimálně ne zcela koresponduje s podobou prezidenta v posledních měsících.

Jedna z věcí, kterou Zemanovi příznivci argumentují proti Jiřímu Drahošovi, je jeho někdejší členství v Římském klubu. Společenství opřádají teoriemi o světovém spiknutí. O něco prozajčtěji to vypadá, když se klub napíše s malým „ř”.

Tomu, jak snadné je někoho onálepkovat, se vysmívá tato koláž, která využívá autentické titulky.

Zeman po celou dobu předvolebního klání opakuje, že on sám žádnou kampaň za své znovuzvolení nevede. O jeho prezentaci se stará spolek Přátelé Miloše Zemana a Strana práv občanů (SPO). Ačkoliv prezident naznačil, že tyto inzeráty považuje spíše za zbytečné, za svými podporovateli prý stojí. [celá zpráva]

Nynější Zemanova propagace nicméně dává vzpomenout na lživé inzeráty, které se před pěti lety objevily v tisku proti tehdejšímu Zemanovu soupeři Karlu Schwarzenbergovi.

Svérázný způsob propagace je Přátelům Miloše Zemana vlastní. Prezidenta, který se netají svými sympatiemi k někdejšímu britskému premiérovi Winstonovi Churchillovi, k britskému státníkovi nepřímo přirovnávají i za cenu, že z Churchilla udělají „ožralého, sprostého, nikotinem páchnoucího hulváta”.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám