Stavební práce na Negrelliho viaduktu začaly bezprostředně po zahájení výluky v červenci. „V tuto chvíli máme demontované koleje a kolejový svršek včetně veškerého vybavení trakce a také zabezpečovací zařízení. V současné době probíhá sanace založení jednotlivých pilířů kleneb a příprava pro jejích podepření, která je nutná, abychom mohli odtěžit,“ řekl Novinkám ředitel stavby Jiří Daňhelka.

Most je dlouhý 1110 metrů.

Most je dlouhý 1110 metrů.

FOTO: Novinky

Železniční most, který je druhým nejstarším stojícím mostem v Praze, je dlouhý 1110 metrů. Skládá se ze sto kleneb a pěti mostních objektů. Do provozu byl uveden v roce 1850. „Rekonstrukce je dělána ve spolupráci s Národním památkovým ústavem, celý most je národní kulturní památkou a tudíž veškeré činnosti, které zde probíhají, jsou s památkáři konzultovány a musí být od nich odsouhlaseny,“ dodal Daňhelka.

Po dokončení rekonstrukce bude Negrelliho viadukt barevně sjednocen.

Po dokončení rekonstrukce bude Negrelliho viadukt barevně sjednocen.

FOTO: SUDOP PRAHA a.s.

Po ukončení rekonstrukce se obyvatelé okolních domů mohou těšit na zmírnění hluku, který doposud vlaková doprava způsobovala. Celý most bude barevně sjednocen, mostní klenby by v budoucnu měly být i místem k občerstvení a okolní prostor oživí zeleň či obchody.

Železniční výluka bude ukončena na přelomu roků 2019 a 2020, ještě několik měsíců poté však budou probíhat dokončovací práce na spodní části mostu.