Hlavní obsah

Negrelliho viadukt přišel o koleje i trakční vedení, čeká ho odtěžení kleneb

Novinky, Nela Štefanová

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

První pražský železniční most a do roku 1910 nejdelší most Evropy - Negrelliho viadukt - přišel v rámci probíhající rekonstrukce o koleje a další železniční zařízení. Nyní ho čeká odtěžení kleneb, které posléze nahradí beton. Na aktuální stav největší rekonstrukce mostu v historii se vyjel podívat i štáb Novinek.

Negrelliho viaduktVideo: Novinky

 
Článek

Stavební práce na Negrelliho viaduktu začaly bezprostředně po zahájení výluky v červenci. „V tuto chvíli máme demontované koleje a kolejový svršek včetně veškerého vybavení trakce a také zabezpečovací zařízení. V současné době probíhá sanace založení jednotlivých pilířů kleneb a příprava pro jejích podepření, která je nutná, abychom mohli odtěžit,“ řekl Novinkám ředitel stavby Jiří Daňhelka.

Foto: Novinky

Most je dlouhý 1110 metrů.

Železniční most, který je druhým nejstarším stojícím mostem v Praze, je dlouhý 1110 metrů. Skládá se ze sto kleneb a pěti mostních objektů. Do provozu byl uveden v roce 1850. „Rekonstrukce je dělána ve spolupráci s Národním památkovým ústavem, celý most je národní kulturní památkou a tudíž veškeré činnosti, které zde probíhají, jsou s památkáři konzultovány a musí být od nich odsouhlaseny,“ dodal Daňhelka.

Foto: SUDOP PRAHA a.s.

Po dokončení rekonstrukce bude Negrelliho viadukt barevně sjednocen.

Po ukončení rekonstrukce se obyvatelé okolních domů mohou těšit na zmírnění hluku, který doposud vlaková doprava způsobovala. Celý most bude barevně sjednocen, mostní klenby by v budoucnu měly být i místem k občerstvení a okolní prostor oživí zeleň či obchody.

Železniční výluka bude ukončena na přelomu roků 2019 a 2020, ještě několik měsíců poté však budou probíhat dokončovací práce na spodní části mostu.

Reklama

Výběr článků

Načítám