Průzkum se ptal také na to, které oblasti by podle lidí měly být hlavně podporovány a které respondenti sami podporují. Ukázalo se, že podle Čechů si největší podporu zaslouží nemocné děti, staří lidé a nemocní s onkologickým onemocněním.

Ve skutečnosti lidé sice nejvíce podporují nemocné či opuštěné děti, již na druhém místě je však pomoc zvířatům v nouzi. Oba žebříčky se tudíž od sebe liší.

„Mezi respondenty, kteří uváděli, že podporu si zaslouží především staří lidé, byli nejčastěji lidé ve věku 55 až 65 let, tedy lidé, kteří se blíží důchodovému věku, a tak v nich pravděpodobně rostou obavy o vlastní budoucnost,“ uvedla k výsledkům průzkumu Lenka Sazmová z Ipsosu.

Na druhé příčce jsou zvířata

„Ve skutečnosti jim ale dostatečná podpora věnována není, ostatní lidé mají své představy a preference o podpoře charitativních oblastí více rozptýlené,“ dodala.

V žebříčku reálné pomoci tak na druhém místě staré lidi předstihla podpora zvířatům v nouzi. Těm svoji podporu častěji věnují ženy. I při porovnání pohlaví jsou to právě ženy, které obecně častěji nějakou podporu poskytují.

Zajímavý však je i pohled na nižší příčky žebříčku. Až na jednom z posledních míst zůstala mezinárodní pomoc a solidarita, jako jsou například adopce dítěte na dálku. Pro tuto formu podpory se vyslovovali většinou jen mladí lidé ve věku 18 až 24 let. Průzkum se však nezabýval jen oblastmi podpory, ale i jejími formami.

Většinou jednorázově a nepravidelně

Ukázalo se, že sedm z deseti Čechů či Češek podporujících charitu poskytuje finanční příspěvky, více než polovina pak i materiální pomoc. Finanční podporu poskytují častěji muži, ženy naopak podporu materiální. Až čtvrtina Čechů podporujících charitu uvedla, že poskytuje či v minulosti poskytla také osobní pomoc.

Pokud lidé nějakou formu pomoci poskytují, v 73 procentech případů se to děje jednorázově či nepravidelně. V případě finančních příspěvků lidé nejčastěji ročně přispívají v rozmezí 100 až 500 korun, přičemž vyšší částky častěji poskytují lidé s vyšším vzděláním a s vyšším příjmem.

Poslední oblastí, na niž se průzkum zaměřoval, byla znalost charitativních organizací či akcí. Lidé nejčastěji spontánně uváděli společnosti ADRA, Člověk v tísni a Český červený kříž.