Vlak nakonec odvlekla přivolaná lokomotiva zpět do Kútů. Mezitím železničáři začali pracovat na nápravě. Spadlý strom totiž strhl dráty trolejového vedení. Pád musel být doprovázen intenzívním zkratem, protože dřevo stromu bylo na několika místech ohořelé.

"Elektrodispečer volal, že tam muselo být něco velkého, protože mu to rozhodilo přístroje," řekl výpravčí z lanžhotského nádraží.

Na koleje spadla koruna stromu jehož kmen měl průměr nejméně sedmdesát centimetrů. Železničáři jej museli pořezat a odklidit z trati. Teprve potom se dostala ke slovu elektromontážní četa.

Poškození trolejového vedení

Elektrikáři na místě zjistili značné poškození trolejového vedení. Přepálená a přetržená trolej ležela na jedné koleji, porušené bylo i vedení další koleje.

Montážní práce trvaly několik hodin a vlaky se rozjely až kolem sedmnácté hodiny.

V Lanžhotě zůstal stát expresní vlak Polonia, směřující z Varšavy do Budapešti. Byl nakonec jediným zpožděným expresem na Slovensko, protože další expresní spoj na Slovensko zpozdila vichřice již v Čechách.

Na další cestu se Polonia vydala až kolem sedmnácté hodiny, místem s poškozeným vedením jej ale musely odvléct dvě motorové lokomotivy. O něco později odjely i nákladní vlaky, které se nashromáždily v Lanžhotě.

Hasiči v pohotovosti

"Jel jsem navštívit bratra do břeclavské nemocnice, ale zůstal jsem viset v tom osobním vlaku na mostě. Po dvou hodinách nás odtáhly zpět do Kútů, takže dnes jsem se za ním nedostal, vysvětloval svou absenci v nemocnici příbuzným muž ze slovenské obce Gbely.

Větrná smršť na Břeclavsku nezaneprázdnila jen železničáře. Hasiči měli za jedinou hodinu dvacet oznámení a žádostí o pomoc s likvidací spadených stromů. Využili proto i dobrovolníky. Jednotky zasahovaly na mnoha místech okresu, mimo jiné v Ladné, Velkých Němčicích a jinde.