Zájemci o post šéfa televize se mohou přihlásit do 27. března, 12. dubna proběhne první kolo, ve kterém budou radní hlasovat o zúžení počtu kandidátů.

Dne 26. dubna by se měly uskutečnit osobní pohovory a samotná volba nového šéfa televize.

Rada zdůvodnila harmonogram volby zákoníkem práce, kde platí dvouměsíční výpovědní lhůty, a také tím, aby zaměstnanci ČT nebyli v době vrcholící kampaně k říjnovým sněmovním volbám znejistěni, že by nevěděli, kdo jim bude v televizi šéfovat.

Generální ředitel ČT Petr Dvořák

Generální ředitel ČT Petr Dvořák

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Dubnový termín má nejspíš ještě jeden, na veřejném jednání nezmíněný důvod. Na začátku července končí mandáty třem z patnácti radních. Nebylo by jisté, zda se Sněmovně podaří včas zvolit všechny tři nové členy.

Ke zvolení ředitele ČT je potřeba minimálně deseti hlasů. Pokud by rada měla jen dvanáct členů, zvýšila by se pravděpodobnost, že se nedokážou na vítězi výběrového řízení shodnout.

Analýza vysílání k americké volební noci

Radní také projednali analýzu speciálního vysílání veřejnoprávní televize k americkým prezidentským volbám (šlo o celou noc živě vysílaný pořad ČT 24 nazvaný Americká volební noc, pozn. red.), kterou si ČT nechala zpracovat u agentury Mediatenor.

Analýza vyvrátila většinu výtek, které k pořadu měla Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Ta upozornila Českou televizi na to, že při vysílání pořadu porušila zákon. Zpravodajství bylo podle RRTV nevyvážené a stranilo kandidátce Hillary Clintonové na úkor Donalda Trumpa. [celá zpráva]

Babiš dostane odpověď na stížnosti písemně

Radní dostali v poště i čtyři stížností od vicepremiéra a ministra financí Andreje Babiše (ANO).

Předseda Rady ČT Jan Bednář oznámil, že televize ani její redaktoři nevedou proti Babišovi žádnou osobní kampaň, jak politik v stížnostech tvrdí.

Radní odpoví Babišovi standardně písemně, jako na každou jinou stížnost.

Dvořák odmítl tvrzení MfD

Ředitel ČT Petr Dvořák se na jednání rady důrazně ohradil proti středečnímu článku v MfD o tom, že si televize údajně najala tři PR agentury (AMI Communications, Bison&Rose a Stance) na vylepšení své pověsti za dvanáct miliónů korun.

„Článek je snůška pomluv a účelového propojování jevů,“ uvedl Dvořák s tím, že mu to připomíná estébácké postupy z padesátých let.

Podle něj smlouva s agenturami vychází z uzavřené dohody z transparentní veřejné zakázky vypsané už v roce 2015 na základě předtím uzavřené rámcové smlouvy.

Nesedí prý ani částka uvedená v článku MfD. Uzavřené smlouvy na čtyři roky zní na maximální částku 9,6 miliónu korun, která nemusí být zcela vyčerpána. „Agentury také nemají vylepšovat image ČT, jak píše deník, ale pomoci televizi propagovat pořady na internetu, respektive na sociálních sítích,“ uvedl Dvořák.

Mafra na svých informacích trvá, uvedla ČTK s odvoláním na Silvii Škábovou z Mafry.