Alespoň jeden bod tak mělo přes 520 tisíc řidičů. „Z nich pouze 0,4 procenta, tedy 2114 lidí, využilo možnost odečtu tří bodů díky absolvování školení bezpečné jízdy. Toho se mohou zúčastnit řidiči, kteří nemají v registru řidičů zaznamenáno více než 10 bodů, z toho žádný přestupek nesmí být šestibodový,” připomněl resort.

Poměr bodovaných mužů a žen je od poměru všech řidičů významně odlišný – tvoří ho v současnosti 81,58 procenta mužů a 18,42 procenta žen.

Rychlost, pásy a telefonování za jízdy

Nejčastějšími přestupky bylo loni překročení nejvyšší povolené rychlosti v obci o méně než 20 kilometrů v hodině, nepoužití bezpečnostního pásu a telefonování za jízdy. Jen za tyto přestupky loni udělili policisté 621 479 bodů.

Nejvíce bodovaných řidičů přibylo v roce 2016 v Moravskoslezském kraji, největší úbytek hříšníků zaznamenala podle statistik Praha.

Při přepočtu na registrované řidiče je zřejmé, že nejvyšší podíl bodovaných řidičů je v Ústeckém kraji, nejnižší naopak v Praze.

Nejčastěji mají dva body

„Největší skupinu bodovaných řidičů tvoří ti, kteří mají na svém kontě dva body, následuje skupina se třemi body a na třetím místě je skupina řidičů se sedmi body,” dodalo ministerstvo.

Cizinců s bodovým záznamem je v současné době evidováno 48 448, což představuje 9,32 procenta všech bodovaných řidičů.

Nejvíce bodovaných řidičů je ve věku 42 let. „Pokud vezmeme v úvahu celkový počet řidičů v určitém věku a k tomuto číslu vztáhneme počet bodovaných řidičů daného věku, pak v tomto případě můžeme konstatovat, že největší skupinu tvoří muži ve věku 25 let a ženy ve věku 31 let,“ uvedlo ministerstvo ve statistice.

Celkově byl loni podíl vybodovaných řidičů (11,4 procenta) nejnižší od roku 2007.