Hlavní obsah

Opozice ve Sněmovně neprotlačila jednání o odkladu EET

Novinky, bja

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Opozice v pátek na mimořádné schůzi Sněmovny neprosadila na program jednání o odkladu startu elektronické evidence tržeb (EET) a o komplikacích při dostavbě dálnice D8. Předseda ODS Petr Fiala už dopředu připouštěl, že program schůze nebude vůbec schválen.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Šéf poslanců ODS Zbyněk Stanjura

Článek

Šéf poslaneckého klubu ODS Zbyněk Stanjura během svého dlouhého projevu zkritizoval ministerstvo financí, jeho šéfa Andreje Babiše (ANO) i celý projekt EET.

„Dlouhodobě deklarujeme, že až budeme ve vládě, tak EET zrušíme. Jsme ale političtí realisté, a tak víme, že v tomto volebním období to není možné. Proto podpoříme poslaneckou iniciativu a pokusíme se odložit EET o dva roky,” shrnul Stanjura své plány. Naznačil, že za dva roky, tedy po volbách, by se situace mohla změnit. Zákon je podle něj nepřehledný a nejasný.

„Z neznámých důvodů jsou z EET vyňaty veřejné záchodky,” uvedl Stanjura. „Moudře jsme dali do zákona, že když celé spropitné připadne majiteli, tak se bude dávat do EET, a když připadne zaměstnancům, tak se dávat nebude,” dodal s tím, že se to bude obtížně posuzovat.

Skončí kvůli EET pětina podnikatelů?

„EET považujeme za zbytečnou šikanu živnostníků, malých a středních podnikatelů. Pouze 28 procent má čtrnáct dní před spuštěním první vlny registrační pokladnu,“ řekla po jednání poslaneckého klubu ODS poslankyně Alexandra Udženija.

Připomněla, že podle statistik kvůli elektronické evidenci tržeb zvažuje pětina podnikatelů, že si registrační pokladnu nepořídí a skončí své podnikání.

 Problémy s dostavbou dálnice

Obě pravicové strany se rozhodla podpořit i KSČM, která sice nechtěla hlasovat pro odložení EET, ale hodlala podpořit program, neboť žádá vysvětlení problémů s dostavbou dálnice D8.

„Musíme co nejvíce podpořit, aby dálnice byla zprovozněna tak, aby neohrožovala životy lidí,“ řekl poslanec KSČM Josef Šenfeld. Jeho kolegyně také z Ústeckého kraje Hana Aulická-Jírovcová dodala, že kilometr dálnice bez tunelů a mostů stál 340 miliónů korun.

Reklama

Výběr článků

Načítám