VLRZ mají ve své správě rekreační a lázeňská zařízení, jako jsou například vojenské zotavovny, vojenské lázeňské léčebny, Vojenský rehabilitační ústav či Domov pro válečné veterány Karlovy Vary.

V uplynulých čtyřech letech ale vojáci a zaměstnanci ministerstva využívali jen 36 procent jejich kapacity, zatímco pro komerční činnost bylo využíváno 46 procent. Zbytek zůstal neobsazený.

„Ministerstvo navíc využívání kapacit pro hlavní a jinou činnost nesledovalo ani nevyhodnocovalo odděleně. Nemělo tak přehled, jestli lázně a rekreační zařízení slouží svému účelu, tedy k rekreaci vojáků a zaměstnanců ministerstva,“ uvedl NKÚ.

Nedostatky v účetnictví ovlivnily hospodářský výsledek hlavní činnosti, který tak nebyl spolehlivý.NKÚ

Podle kontrolorů organizace v roce 2012 nesprávně účtovala výnosy a chybně tvořila rezervy.

„Nedostatky v účetnictví ovlivnily hospodářský výsledek hlavní činnosti, který tak nebyl spolehlivý. I přesto jej ministerstvo schválilo a na základě výsledků schváleného hospodaření dostávali zaměstnanci VLRZ odměny,“ uvedli.

Chyby při rekonstrukci Vranova

Organizace podle NKÚ použila téměř 60 miliónů korun určených na mzdové a další osobní náklady z hlavní činnosti na mzdové náklady z jiné činnosti. Podle NKÚ se tak VLRZ dopustila porušení rozpočtové kázně.

Kontroloři objevili chyby i v tendru na rekonstrukci chodby a pokojů v hotelu Vranov. Organizace ji podle nich rozdělila do čtyř etap a každou zadala zvlášť jako zakázku malého rozsahu pokaždé stejné firmě. Celkem ale stála rekonstrukce téměř 23 miliónů korun bez DPH, čímž překročila zákonem daný limit pro zakázky malého rozsahu.