Poté byly vystavěny nové pilíře a od čtvrtka probíhá plánovaná instalace nosníků. Pomocí jeřábů jich dělníci zatím umístili deset, zbývá překlad posledního.

Složitá příprava nosníků

Samotný příjezd nákladu na místo byl podle Luboše Lobíka, provozně obchodního náměstka závodu Mosty Eurovia, značně komplikovaný.

„Vyžaduje koordinace velkého množství specialistů, museli jsme žádat o speciální povolení, a aby byla minimálně dotčena doprava v Praze, přejezdy se děly v noci. Prvních pět nosníků přijelo ze středy na čtvrtek, zbývajících pět dojelo ze čtvrtka na pátek,“ líčil Lobík.

Do deseti minut se nosník podaří usadit, další čtvrt hodinu probíhá zajištění.Luboš Lobík, provozně obchodní náměstek závodu Mosty Eurovia

Nosníky pocházejí z Brandýsa nad Labem. Jeden měří 21,5 metrů, nejtěžší váží 35,5 tuny. „To jsou ty krajní, trošičku větší, vyrobené speciálně na tento most,“ přiblížil náměstek.