V dílnách pražského dopravního podniku v Hostivaři byly nachystány čtyři tramvaje T3. Naložení téměř sedmnáctitunového vozu na korbu kamiónu trvá asi 20 minut.

„Tramvaje T3 prodáváme z důvodu obměny vozového parku. Standardně probíhá dodávka nejnovějších nízkopodlažních vozů 15T ForCity. Vzhledem k obálkové metodě částky za prodej nesdělujeme. Do budoucna je plánováno i postupné vyřazování a prodej vozů T6A5 v celkovém počtu 143 vozů,“ uvedla mluvčí pražského dopravního podniku Aneta Řehková.

Tramvaj typu T6A5

Dopravní podnik plánuje postupné vyřazování i tramvají typu T6A5

FOTO: Petr Hloušek, Právo

V budoucnu je plánován prodej dalších 80 vozů T3.

Podnik si 350 tramvají nechá

Přes čtrnáct tisíc tramvají typu T3 vyráběla ČKD Tatra Smíchov od 60. až do počátku 90. let.

Tramvaj v Praze

Tramvaj typu T3

FOTO: Alex Švamberk, Novinky

Pro nostalgicky známou tramvaj však její obdivovatelé smutnit nemusí. Pražský dopravní podnik si totiž plánuje více než 350 zmodernizovaných kusů zanechat.

„Osobně mě jejich stěhování mrzí, ale vývoj jde dál. Přestože to jsou vozy, které mají od nových tramvají odlišné ovládání – nožním řadičem, nikoliv na ruku – tak na ně starší generace nedají dopustit,“ řekl řidič tramvaje, který u pražského dopravního podniku začínal jezdit právě s tímto typem.

Tramvaje T3 u nás byly rozprodávány už v dřívějších letech, většinou do Ruska a na Ukrajinu. V roce 2008 se tento typ vozu proslavil dokonce i v severokorejském Pchjongjangu.