„Dětí a dospívající mládeže se výrobky povzbuzující sexuální výkonnost či uspokojení netýkají, proto je nevhodné je v době od 6 do 22 hodin ve vysílání inzerovat. Doba od 6 do 22 hodin večer se obecně považuje za dobu hájení dětí a mládeže před nežádoucím a mravy ohrožujícím působením médií,“ hájil návrh v důvodové zprávě Kudela.

KOMENTÁŘ DNE:
Poučení z Renziho — Politici EU by si měli vzít z okolností odchodu italského premiéra ponaučení, píše v komentáři Thomas Kulidakis Čtěte zde >>
 Očima Saši Mitrofanova: Hrající si prezident

Pro byl i předkladatel novely zákona o potravinách a tabákových výrobcích, ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL). „Když se koukám s dětmi na nějaký sportovní přenos, tak mi nepřijde úplně vhodné, když je tam taková reklama,“ prohlásil před poslanci.

Nejvíce se opatření dotkne reklam na přípravky na podporu erekce.

Ošklivé obrázky na cigaretách od května

Sněmovna také odsouhlasila, že od 20. května se na krabičkách cigaret začnou objevovat odpudivé obrázky. Norma, která to nařizuje, vychází ze směrnice evropské komise. Změna čeká všechny země EU. Obrázky budou muset zabírat nejméně 65 procent obalu.

Cigarety v současných obalech bude možné doprodávat pouze do léta. Od 20. srpna už budou smět být na pultech obchodů pouze krabičky s obrázky.

Novela, kterou musí ještě schválit Senát a poté podepsat prezident, také zakáže prodávat cigarety s jinou než tabákovou příchutí. Důvodová zpráva počítá s tím, že díky normě ubude kuřáků o dvě procenta.