Článek
Vláda se nyní bude snažit s Evropskou komisí vyjednat zvláštní režim pro tyto stavby.
"Jedná se tady o seznam 64 důležitých dopravních staveb, které mají posouzení vlivu na životní prostředí ještě podle starého zákona z roku 1992," uvedl ministerský předseda. "To je teď ze strany Evropské komise problematizováno. Je požadováno, aby u těchto 64 staveb proběhlo nové posouzení vlivu na životní prostředí. To by samozřejmě řadu těchto staveb mohlo zdržet až o několik let," řekl.
Zatím si Sobotka nemyslí, že by už u nějaké stavby nabíhalo zpoždění. Chyby vidí premiér především u předchozích vlád, které podle něj záležitost zanedbaly.
Ministerstvo dopravy upozornilo, že se jedná o stavby za desítky miliard korun, které by se měly začít stavět v letošním či příštím roce.
Na poradě ekonom.ministrů probíráme problém EIA u dopravních staveb.Řešení je klíčové pro další čerp.peněz z fondůEU pic.twitter.com/apqqewiGhm
— Bohuslav Sobotka (@SlavekSobotka) 26. Leden 2016
"Naše priority směřují k tomu, abychom zejména uvolnili výstavbu tam, kde už vláda je připravena, kde Ředitelství silnic a dálnic dosáhlo potřebných povolení a jsme schopni tyto stavby realizovat," poznamenal premiér.
Nové řízení EIA předpokládá Unie u staveb, které získaly povolení před více než deseti lety a stále se nacházejí pouze v územním či stavebním řízení, aniž by byly formálně dokončeny.