Poslední novoroční projev Václava Klause ve funkci prezidenta sledovalo v roce 2013 na dvou kanálech České televize (ČT), na Nově a Primě víc než 2,1 miliónu diváků. Projev tam měl podobnou sledovanost jako v předchozích dvou letech.

Na první Zemanovo vánoční poselství koncem roku 2013 se na ČT a Nově podívalo o 860 tisíc lidí méně.

Po 1,27 miliónu diváků v roce 2013, kdy Zemanovo vánoční poselství vysílala ČT1 a Nova, se sledovanost na ČT24 a Nově předloni snížila na zhruba 800 tisíc a loni stoupla nad 1,3 miliónu diváků, vyplývá z dat serveru. Například Klausův nejsledovanější novoroční projev v roce 2006 přitom na ČT1, Nově a Primě vidělo 2,9 miliónu lidí.

Vánoční propadáky

"V roce 2013 si média všimla velkého propadu ve sledovanosti a otevřeně se psalo o Zemanově televizním vystoupení jako o propadáku - v porovnání s projevy jeho předchůdců. O Vánocích 2014 se prezidentovo poselství propadlo ještě níže a jeho poslední promluva k občanům v roce 2015 se ve sledovanosti jen mírně vyhoupla nad rok 2013, ačkoli ho vysílaly hned tři televize: ČT, Nova a Barrandov," píše datovazurnalistika.cz.

Podle analýzy serveru mohou Zemanovi u diváků škodit i jeho "vrtochy" spojené s jistou chaotičností. První projev předtáčela ČT, druhý Nova a loňské vánoční poselství natáčela Nova a televize ho vysílaly v přímém přenosu. Mění se místa, odkud Zeman k občanům promlouvá, namísto Sloupové síně zámku v Lánech se naposledy natáčelo v Masarykově pracovně, upozornil server.