Pro vozy nižší střední třídy navrhují taxikáři nástupní cenu 50 korun, za kilometr jízdy 40 korun a za minutu čekání šest korun. Auta střední třídy by měla nástup o 15 korun dražší a kilometr dražší o pět korun, vyšší střední třída pak nástup za 80 korun a kilometr jízdy za 50 korun. Cena čekání by se zvedala s vyšší třídou o kilometr.

"Tyto ceny by platily pouze pro vozidla pro maximální stáří osmi let. Pokud by provozovatel po uplynutí této doby s vozidlem dál provozoval taxislužbu, musel by maximální cenu ponížit o jednu třídu níže," píše se v dokumentu, který zástupci taxikářů předložili magistrátu.

Přes dispečink levněji

Průměrná cena za kilometr, kterou platí zákazníci taxi v Praze, se nyní pohybuje kolem 20 korun. Taxikáři odhadují, že po úpravě maximální sazby by se reálné ceny zvedly na 26 až 32 korun pro jízdy realizované přes dispečinky a 35 až 50 korun pro jízdy sjednané na ulici. Podle nich až 80 procent objednávek vyřizují dispečinky, deset procent zákazníků obslouží vozidla bez taxametru a deset procent zakázek se dohodne na ulici.

Magistrát a taxikáři dál debatují o podobě připravované novely zákona a vyhlášky týkající se taxislužby. Zástupci taxikářů by měli přijít s návrhy týkající se standardů, tedy mimo jiné toho, jaká budou pravidla pro oblečení řidičů a označení vozidel. Zkoušky z jazyka a z místopisu, kvůli kterým opakovaně protestovali, zůstávají sporným bodem. Diskusi o zkouškách chce Praha znovu otevřít poté, co s taxikáři dojedná standardy.

Návrh maximální ceny dle kategorie vozu:
třída vozunástup1km po Praze1min čekání
nižší střední třída50,-40,-6,-
střední třída65,-45,-7,-
vyšší střední třída vícemístná80,-50,-8,-
zdroj: Asociace koncesionářů v taxislužbě

Praha má dlouhodobé problémy především s nepoctivými taxikáři. Podle informací magistrátu je v metropoli 2000 aktivních provozovatelů taxislužeb, přes 4600 evidovaných vozidel a téměř 5500 řidičů.