Vedení DPP podle primátorky žádá na příští rok z rozpočtu města skoro dvě miliardy navíc, tedy více než 13 miliard korun. Nepředstavilo přitom plán úspor ani budoucího rozvoje, tvrdí Krnáčová.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Ďuriš kritiku odmítl, podle něj jsou důvody politické, nikoliv odborné. Řekl, že ve vedení firmy ušetřil podniku čtyři miliardy korun. Podle něj podnik potřebuje peníze navíc, aby pokrylo kroky, které iniciovalo vedení města, připomněl například snížení cen předplatných kupónů a také vyšší požadavek na výkony. V čele největší městské společnosti v ČR působí Ďuriš od října 2013.

"Jsem nervózní, když vedení dopravního podniku přijde na diskusi o rozpočtu a žádá další skoro dvě miliardy, není to vůbec reálné," uvedla primátorka. "Očekávala bych, že management přijde s nějakou strategií úspor ve vnitřním organismu společnosti a strategií rozvoje, co by je opravňovalo žádat více prostředků, považuji to za velkou chybu," uvedla.

Nevýhodné smlouvy

"Budu iniciovat, aby dozorčí rada přehodnotila setrvání některých členů představenstva, a budu iniciovat, aby se změnilo vedení dopravního podniku, to znamená ředitel," doplnila.

Dopravní podnik, který zaměstnává přes 10 tisíc lidí, ekonomicky tíží řada nevýhodných smluv z minulosti. Potýká se mimo jiné s kontraktem na dodávku tramvají za zhruba 19 miliard korun. Po nedávno dostavěném prodloužení metra A, které provázely potíže, jej čeká stavba nové linky metra D. Náklady budou kolem 50 miliard korun.