"Nevnímám to tak, že navyšujeme maximální cenu za kilometr, ale určujeme její maximální strop," uvedla Krnáčová. "Zároveň nemůžeme očekávat, že by automaticky všichni provozovatelé nasadili nejvyšší možnou cenu. Věřím, že trh si minimální cenu a průměrnou cenu zvládne regulovat sám," doplnila. Podle primátorky možné zvýšení cen plyne z výpočtů magistrátu.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Cena se naposledy měnila v roce 2007. Náklady se ale od té doby zvýšily.

"Pokud neustále opakujeme, že by se měla zvýšit kvalita pražské taxislužby, je třeba navýšit maximální cenu tak, aby odpovídala aktuální době zvýšením daní a inflaci," doplnila. Věří, že taxikáři návrh přijmou.

Asociace koncesionářů v taxislužbě (AKT), která po zdražení dlouho volá, odmítla situaci do úterního jednání komentovat. Mluvčí Daniel Tarljovski jen uvedl, že asociace konkrétní částky magistrátu nepředložila.

Podle primátorky ale taxikáři žádají výraznější zvýšení cen, chtějí prý 50 korun za kilometr, 80 korun za nástup do auta a osm korun za čekání.

Zkoušky z místopisu taxikářům vadily

Magistrát a taxikáři dál debatují o podobě připravované novely zákona a vyhlášky týkající se taxislužby.

Zástupci taxikářů by měli přijít s návrhy týkajícími se standardů, tedy mimo jiné toho, jaká budou pravidla pro oblečení řidičů a označení vozidel. Zkoušky z jazyka a z místopisu, kvůli kterým opakovaně protestovali, podle primátorky zůstávají sporným bodem. Diskusi o zkouškách chce Praha znovu otevřít poté, co s taxikáři dojedná standardy.

Praha má dlouhodobé problémy především s nepoctivými taxikáři. Podle informací magistrátu je v metropoli 2000 aktivních provozovatelů taxislužeb, přes 4600 evidovaných vozidel a téměř 5500 řidičů.