Zákon by nyní měl podepsat prezident republiky Miloš Zeman. Ten už dříve řekl, že normu vetuje, pokud by se zvýšení limitu do ní dostalo.

Poslanci už jednou o zákonu hlasovali. V dubnu zvýšení rychlosti překvapivě schválili.

I kdyby ale normu nevrátil Senát, zůstal by zákon pouze na papíře. Úseky, kde by se mohlo jezdit rychleji, by totiž určovalo ministerstvo dopravy a jeho šéf Dan Ťok se proti normě stavěl.

Neděláme zákony na dobré počasíministr dopravy Dan Ťok

„Jsem rád, myslím, že dálnice na takovou rychlost nejsou připraveny,“ řekl v úterý ve Sněmovna Ťok. Rychlost, na kterou se dálnice staví, je 120 až 130 km za hodinu.

V případě vyšší rychlosti by byly potřeba například delší připojovací pruhy. „Museli bychom pravděpodobně rekonstruovat i svodidla, protože by při takové rychlosti nemusela vyhovovat,“ uvedl Ťok.

Na vybraných silnicích 110 km/h

Novela počítala s návrhem, že na některých místech by byla stopadesátka povolena za příznivého počasí. „Při dobrém počasí by se na těch úsecích možná o takové variantě dalo uvažovat, ale neděláme zákony na dobré počasí,” podotkl ministr.

Silnice I. třídy navržené ke zvýšení rychlosti na 110 km/hod

Silnice I. třídy navržené ke zvýšení rychlosti na 110 km/hod

FOTO: David Ryneš, Mapy.cz

Součástí zákona je i zvýšení limitu na vybraných silnicích 1. třídy z 90 km/h na 110 km/h. Tuto změnu poslanci schválili. Odmítli naopak možnost elektronických dálničních známek místo papírových.