Trať povede z Masarykova nádraží přes Negrelliho viadukt do Stromovky a dál tunelem do Dejvic. Mezi Dejvicemi a Veleslavínem by měla vést trať částečně v tunelu a dále do Kladna, za zastávkou Praha-Ruzyně má být odbočka na letiště.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Vybraná varianta ovšem naráží na odpor radnice šesté městské části, která požaduje, aby budoucí trať vedla přes tuto městskou část tunelem. Tato varianta by ale byla podle ministra dopravy Dana Ťoka o 3,5 miliardy korun dražší.

"Chápu přitom potřeby Prahy 6 a chci jí vyjít vstříc, zároveň ale musíme obhájit ekonomickou efektivitu stavby, jinak nepůjde z evropských fondů financovat," řekl Ťok. S prvními částmi stavby by se mohlo začít za tři roky.

Alternativní napojení letiště metrem by nemělo dostatečnou kapacitu a naopak tramvaj by na letiště jela výrazně déle a byla by pomalejší než autobusy, které tam v současnosti jezdí.

O modernizaci trati do Kladna a vybudování železničního spojení na letiště v Ruzyni se mluví už od 90. let.