Aut v polopřevodu je zhruba 700 000 a od dubna klesl jejich počet o 60 000. Většinou nechali jejich majitelé přihlášení na poslední chvíli, uvedlo koncem minulého týdne ministerstvo dopravy.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Přestože vozidla od července nesmějí na silnice, jejich majitelé za ně stále budou mít povinnost platit povinné ručení, pokud je fyzicky nezlikvidují. Zároveň s tím budou pojišťovny účastníkům dopravních nehod z tohoto povinného ručení vyplácet škody, které mohou vzniknout provozem těchto vozidel.

Tvrdé sankce za provoz administrativně zaniklých vozidel hrozí od Policie ČR i správních orgánů, proto je nezbytné provozovaná vozidla v polopřevodu ještě do konce června dohlásit na registru vozidel. Pokuta za přistižení na silnici po tomto termínu se může vyšplhat až na 50 000 korun.

Jedinou šancí na opětovné uvedení do provozu je v případě zachovalých vozů vyčkat až dosáhnou stáří 30 let, což by po absolvování testace umožnilo zaregistrovat je coby veterány.

Zda se vozidlo  nenachází v polopřevodu lze zjistit pohledem do malého technického průkazu. Pokud je v něm jméno stávající vlastníka, který auto provozuje, je vše v pořádku.