Kritika se objevila ve zprávě Evropského účetního dvora o vnitrostátní vodní dopravě. Auditoři připomněli některé konkrétní projekty realizované v posledních letech: kritiku si od nich vysloužil například nový kontroverzní zvedací most na Labi v Kolíně, který se nezvedá, výstavba přístavišť pro malé a soukromé čluny na Vltavě nebo splavnění Vltavy mezi Českými Budějovicemi a Hlubokou.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Kontroloři konstatovali, že ačkoli ČR utratila za nejrůznější projekty ve vodní dopravě stovky miliónů eur, od roku 2001 se podíl tohoto způsobu dopravy ani splavnost pro nákladní dopravu v Česku nikterak nezlepšily.

Labe je stále stejně nesplavné

"Ve zprávě je České republice věnován poměrně velký prostor. Kontroloři Českou republiku opakovaně navštívili a přesvědčili se, že se u nás namísto zvyšování splavnosti řek snažil stát utratit finanční prostředky na opravy přístavů nebo dílčí práce na projektech. Nicméně se splavněním Labe se vůbec nepokročilo," uvedl ke zjištění kontrolorů český člen Kontrolního výboru v EP Tomáš Zdechovský z lidovecké frakce (EPP).

Podle něj některé projekty, například splavnění Vltavy za Českými Budějovicemi, souvisejí spíše s rozvojem turistiky než se samotnou dopravou.