Jedná se o dva úseky na D1 u Brna (Kývalka - Brno, Brno - Holubice), úsek D3 Čekanice - Měšice, úsek na rychlostní komunikaci R6 Jesenice - Cheb-sever a úsek R10 Bezděčín  - Mladá Boleslav.

Na výběr mýta by to podle Ťoka mělo dopad v řádech desítek miliónů korun.

Kamióny přesunout na železnici

V pořadu se diskutovalo rovněž o možnostech přesunu tranzitní kamiónové dopravy na železnici. S ministrem debatoval poslanec zvolený za hnutí Úsvit Petr Adam. Ťok přiznal, že za úspěch by považoval, kdyby se podařilo přesunout na železnici 20 procent tranzitní dopravy.

„Kamiónů se určitě nezbavíme,” konstatoval ministr v reakci na návrh poslance Adama vybudovat u hranic ČR překladiště, kde by byly kamióny přesunuty na vagóny a přes ČR se přesouvaly výlučně po železnici.

Kde by se nemělo platit
D1Kývalka - Brno
D1Brno - Holubice
D3Čekanice - Měšice
R6Jesenice - Cheb-sever
R10Bezděčín - Mladá Boleslav.

Petr Adam tvrdí, že vláda má k dispozici dva základní nástroje k omezení kamiónové tranzitní dopravy. Může určovat cenu mýtného a stát rovněž kontroluje dopravce ČD Cargo.

Ministr připomněl, že stanovení ceny mýtného je velké „politikum” a jeho prosté zvýšení není všelékem.

Politici se rovněž bavili o chystaném tendru na nového provozovatele mýtného systému, který má zpoždění, i o návrhu na zákaz předjíždění pro kamióny na dálnicích, který budou posuzovat poslanci.

Ministr připomněl, že není jeho zastáncem. Chtěl by ale rozšířit úseky, na nichž bude pro kamióny zákaz předjíždění, respektive budou mít zákaz jízdy v levém pruhu.